اخبار

برآیند همکاری و همراهی همه دستگاهها در راستای شکست کرونا بسیار خوب و رو به جلو بوده است

برآیند همکاری و همراهی همه دستگاهها در راستای شکست کرونا بسیار خوب و رو به جلو بوده است
 
رییس دانشگاه گفت: فعالیت اصحاب رسانه، صدا و سیما و اطلاع رسانی  و آموزش های ارائه شده در فضای مجازی  در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در استان  بسیار چشمگیر و قابل توجه است و آموزش همگانی و عمومی تا کنون نقش بسزایی در کنترل این بیماری داشته است .
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی گفت:شیوع کرونا ویروس از اواخر سال ۲۰۱۹  در چین مطرح شد و پس از یک هفته بعداز شیوع بیماری در چین و با آگاهی از سرایت بالای این بیماری ،  در تاریخ ۱۳ دی ماه ۹۸ شیوع کرونا در هیات رئیسه دانشگاه مطرح و هشدارهای لازم برای آمادگی جهت مقابله با بیماری داده شد.
 
 وی با اشاره به اینکه از همان ابتدا کارهایی در بحث آموزش و اطلاع رسانی راه های پیشگیری ، علائم بیماری، اپیدمیولوژی و  راهکارهای مقابله و کنترل بیماری در دانشگاه انجام شد ، یکی از مهمترین کارهای انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را حساس سازی مدیران ارشد استان در خصوص این بیمار. دانست و گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با  وزارت بهداشت ، جلسات متعددی در استانداری کرمانشاه  برگزار شد و تمهیدات لازم نیز در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در ستاد استانی کرونا اتخاذ شد.
 
وی افزود: استاندار کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و تمام ارگانها و ادارات در سطح استان موظف به رعایت دستورالعمل های مطرح شده از سوی دانشگاه در راستای کنترل بیماری و مقابله ویروس کرونا در استان شدند. 
 
دکتر مرادی با بیان اینکه برای  کنترل ورود ویروس به کشور از طریق مرزهای استان با همکاری نیروهای بهداشتی دانشگاه اقدامات بسیار خوب و موثری صورت گرفت افزود: اما متاسفانه شیوع این بیماری در مرکز کشور  مطرح شد و خیلی زود در سراسر کشور نیز شیوع پیدا کرد.
 دکتر مرادی گفت: با این حال یک هفته پیش از اینکه اولین بیمار کرونایی در استان بستری شود ، بیمارستان گلستان به عنوان بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و پیش بینی لازم برای تعداد تخت های مورد نیاز انجام شد و آماده پذیرش بیمار بود.
باوی گفت: با افزایش تعداد بیماران ، بیمارستان فارابی به دلیل داشتن فضای فیزیکی و تهویه هوای مناسب به عنوان مرکز دوم مورد استفاده قرار گرفت.
 
او افزود: خوشبختانه در تهیه دارو مشکلی نداریم و به میزان لازم ذخیره دارویی در دانشگاه موجود است.
 
به گفته وی در شهرستانها نیز ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی به مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص پیدا کرده است.
 
 رییس دانشگاگفت: خوشبختانه در حال حاضر امکانات تشخیصی در استان وجود دارد و علاوه بر افراد مشکوک بستری در بیمارستان ،برای بیمارانی که با علائم مشکوک و سرپایی مراجعه می کنند نیز تست تشخیصی انجام داده می شود.
 
وی افزود: در این پروسه نکته ای که اهمیت ویژه ای دارد همدلی و همراهی است که در استان ایجاد شده و تمام نهادها برای همراهی با دانشگاه علوم پزشکی در راستای شکست زنجیره کرونا پای کار آمده اند و نقش استاندار محترم کرمانشاه در ایجاد این همبستگی و همراهی کم نظیر است. 
 
دکتر مرادی افزود: نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد ، همراهی و همکاری جهادگران سلامت است و فعالیت شبانه روزی و بی وقفه این عزیزان در حفظ سلامت مردم بسیار قابل تقدیر است.  
 
 رئیس دانشگاه گفت: تمام همکاران پزشک ، پرستار ، نیروهای بهداشتی ، کادر درمانی بیمارستانها،  اعضای هیات علمی  و همچنین معاونان و مدیران پر تلاش دانشگاه علوم پزشکی، در حفظ سلامت مردم با جان و دل در حال ارائه خدمت هستند .
به گفته وی اگر فرایند مقابله با کرونا را در استان به صورت یک مثلث در نظر بگیریم که یک ضلع آن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکاران سلامت ، ضلع دیگر مردم و ضلع سوم نیز مدیران استانی باشند که همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته اند ، برآیند کار روند رو به جلویی بوده است. 
 
 رییس دانشگاه با بیان اینکه سعی ما بر این است که واقعیت ها را بیان کنیم و در این زمینه،  نقش اصحاب رسانه جهت آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی صحیح حایز اهمیت است از اصحاب رسانه خواست  تا با اطلاع رسانی صحیح، آرامش و اعتماد را  در مردم ایجاد کنند و در راستای آگاهی بخشی به مردم  و رعایت اصول بهداشتی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.
 
 
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۲۱:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید