اخبار

آیا کودکان نیز به کرونا مبتلا می شوند؟!

آیا کودکان نیز به کرونا مبتلا می شوند؟!
 
 
 فوق تخصص عفونی اطفال گفت: متاسفانه ویروس کرونا به کودکان هم سرایت میکند و علاوه بر کودکان مادران باردارو نوزادان در معرض خطر هستند .
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه  دکتر رضا حبیبی اظهار داشت:کودکان می توانند به راحتی در انتقال بیماری به افراد دیگر نقش داشته باشند . علائم  درکودکان خفیف تر اما خطر انتقال بیشتر است.
 
وی افزود: کودکانی که بیماری های زمینه ای دارند بیشتر در معرض خطرابتلا به بیماری کرونا هستند.
 
دکتر حبیبی با بیان اینکه کودکان را به شستن مکرر دست‌های خود با آب و صابون، برای حداقل ۲۰ ثانیه و به شکل صحیح ترغیب کنیدگفت:با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق دهان، چشم و بینی وارد بدن انسان می‌شود، به کودکان آموزش دهید پیش از اینکه دست‌های خود را به چشم، دهان و بینی بزنند، حتما دست‌ها را با مایع دستشویی و آب بشویند.
 
وی با تاکید بر اینکه کودکان را تا حد ممکن از هر کسی که سرفه یا عطسه می‌کند دور نگه دارید و از حضور کودکان در اماکن عمومی و شلوغ خودداری کنید گفت: در صورتی که کودکی دچار علائم تنفسی مانند سرفه‌های خشک و مکرر بود، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
این فوق تخصص عفونی اطفال توصیه کرد: برای پیشگیری از خشکی و آسیب دست‌ها در صورت شستن زیاد، کرم نرم کننده مخصوص دست کودک بعد از شست‌وشوی دست ها استفاده شود.
 
وی تاکید کرد: سطوحی که زیاد لمس می‌شوند مانند میز، صندلی‌ها، دستگیرهٔ در، دستگیره و دسته‌های وسایل دیگر، پریزهای برق، توالت و سینک‌‌ و روشویی را مدام تمیز و ضدعفونی کنید.
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید