اخبار

۱.۸ میلیون کرمانشاهی غربالگری کرونا شدند

۱.۸ میلیون کرمانشاهی غربالگری کرونا شدند
 
 
مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: یک میلیون و ۸۴۲ هزار نفر در سطح استان غربالگری کرونا شدند.

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرای طرح بیمار یابی فعال است که در حوزه مرکز بهداشت در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس این طرح مراقبین سلامت در پایگاه سلامت و بهورزان در خانه‌های بهداشت نسبت به غربالگری فعال بیماران از طریق برقراری تماس با سرپرست خانواده‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: همکاران مرکز بهداشت استان در تماس با سرپرست خانواده علائم سرپرست و افراد خانواده را از نظر وجود بیماری کنترل می‌کنند و در صورتی که اعضای خانواده دارای علائم بیماری کرونا باشند به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند و در این مراکز توسط تیم پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرد.

این مسئول عنوان کرد: پس از انجام معاینه در صورت نیاز از آنها تست کرونا گرفته و به بیمارستان ارجاع داده خواهند شد.

شاه آبادی تصریح کرد: مرحله نخست طرح غربالگری شانزدهم فروردین در برخی از شهرستان‌های استان و نوزدهم در برخی دیگر از شهرستان‌ها به اتمام رسید و بلافاصله مرحله دوم پس از اتمام مرحله اول آغاز شد.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۴۲ هزار نفر در سطح استان کرمانشاه از نظر علائم بیماری کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: اجرای طرح غربالگری باعث می‌شود افراد از منزل خروج غیرضروری نداشته باشند و در صورتی که علائم شدیدی در آنها مشاهده نشد با ماندن در خانه بهبود یابند و از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی خودداری شود.

شاه آبادی با بیان اینکه همکاران مرکز بهداشت از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس می‌گیرند، گفت: قدرت انتقال بیماری حتی در میان افرادی که علائم خفیفی دارند بالا است بنابراین اجرای طرح بیماریابی فعال ضروری است.

این مسئول ادامه داد: افرادی که از طریق سامانه ۴۰۳۰ با آنها تماس برقرار نشده در صورت داشتن علائم می‌توانند به سامانه sale may.gov.ir مراجعه کنند و ظرف ۲۴ ساعت آینده با آنها تماس برقرار خواهد شد و علائم آنها بررسی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر چهار مرکز ۱۶ ساعته در سطح شهرستان کرمانشاه و در هر یک از شهرستان‌های استان یک مرکز ۱۶ ساعته فعال است.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از امروز شاهد بازگشایی برخی از مشاغل هستیم که با این شرایط نگران موج دوم بیماری کرونا هستیم.

شاه آبادی عنوان کرد: افرادی که مجبور به خروج از منزل هستند حتماً باید دستکش بپوشند و در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده کنند و فاصله یک و نیم تا دو متر را رعایت کنند همچنین افراد نباید بیرون از منزل غذا بخورند و در این صورت باید وسایل اختصاصی خود را همراه داشته باشند.

وی گفت: این افراد باید قبل از ورود به منزل کفش‌های خود را در بیاورند و بلافاصله دست خود را با آب و صابون بشویند زیرا جنس ویروس از چربی است و پس از شستشو با آب و صابون از بین خواهد رفت.
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید