اخبار

آیا نوشیدن زیاد آب مانع ابتلا به کرونا می‌شود؟

آیا نوشیدن زیاد آب مانع ابتلا به کرونا می‌شود؟
 
 
دکتر علیرضا جانبخش متخصص عفونی و مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت:تاثیر نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کرونا هیچ مبنا و اساس علمی ندارد.
 
وی اظهار داشت:برخی عنوان می کنند که بدن جهت مبارزه بهتر با کرونا بهتر است کم آب باشد تا از انتشار بیشتر ویروس در بدن پیشگیری شود و برخی در مقابل معتقدند بدن باید پر آب باشد تا ویروس را به سمت معده برده و مانع انتشار آن در بدن شود که هر دوی این نظرها صحبت‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی است.
 
دکتر جانبخش افزود:توصیه ما در این روزها نوشیدن آب به میزان همیشگی و در حد نوشیدن هشت لیوان در روز است و نیازی نیست افراد ساعت به ساعت آب بنوشند.
 
این متخصص عفونی در خصوص بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران دارای علائم مشابه آنفلوآنزا توصیه می‌شود مصرف مایعات بیشتر شده و این مایعات عمدتا به صورت گرم مصرف شود.
 
دکتر جانبخش گفت:این روزها شاهد استفاده از برخی داروهای گیاهی، استفاده خودسرانه از برخی داروها و بخور برخی گیاهان در خانه ها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا هستیم که هیچ یک سند علمی ندارند .
 
به گفته وی تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و نیز خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه و حفظ فاصله مناسب با افراد دیگر است.
 
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید