اخبار

بیماریابی فعال؛ کار بزرگ استان در شناسایی افراد مبتلا ​

بیماریابی فعال؛ کار بزرگ استان در شناسایی افراد مبتلا  ​
 
دکتر وزیری استاد بیماری های عفونی و‌ فوکال پوینت کووید ۱۹ در استان کرمانشاه گفت: دو استان کرمانشاه و زنجان از هشتم فروردین  شروع به رصد بیماران در حوز ه سرپایی نمودند
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت:بیماریابی به صورت سرپایی در استان کرمانشاه در ۲۰ کلینیک ۱۶ ساعته  استان و با فراخوان افراد مشکوک به کرونا توسط این کلینیک ها آغاز شده که این بیماریابی فعال  طبیعی است که افزایش آمارها را به دنبال داشته است. 
 
وی با بیان اینکه شناسایی بیماران سرپایی بسیار کمک کننده خواهد بود گفت: با قرنطینه این افراد می شود اقدام خوبی در جهت عدم انتقال بیماری به افراد دیگر انجام داد.
 
دکتر وزیری عنوان کرد:با پیگیری های انجام شده در مورد بیماریهای واگیر ، شناسایی موارد بیمار قطعی و محتمل و کسانی که با این بیماران  در ارتباط بوده اند یکی از گام های مهم کنترل بیماری است.
 
وی گفت: اگر تعداد افراد مثبت استان کرمانشاه افزایش را نشان می دهد خبر بدی نیست و به معنای توانمند سازی و ارتقای کیفیت کار آزمایشگاهی و تشخیص و دسترسی هرچه دقیق تر و سریع تر به بخشی از بیماران سرپایی است که تا مدتها قبل امکان تشخیص در آنها نبود .
 
دکتر وزیری با بیان اینکه فعالیت همکاران ما در حوزه بهداشت در این خصوص قابل تقدیر است  گفت: زیرا بیمارانی را که ممکن بود هیچ وقت شناسایی نشوند به راحتی شناسایی کرده و اقدامات مراقبتی لازم را در مورد آنها انجام می دهند.
 
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید