اخبار

شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند

شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی شاغل در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت: باتوجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان توصیه می‌شود شهروندان از ترددهای غیرضروری تا جایی که ممکن است خودداری کنند.

دکتر «محمدحسین زمانیان»  تاکید کرد؛ تاحد ممکن از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده نکنید و بیشتر از وسایل نقلیه شخصی برای تردد استفاده نمایید و در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در مواقع ضروری، حتما باید از ماسک و دستکش یک‌بارمصرف استفاده کنید.

او گفت: در صورت داشتن تب و سرفه حتی با گذاشتن ماسک و دستکش به‌ هیچ‌ عنوان از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده نکنید تا بیماری را به سایر شهروندان منتقل نکنید.

وی با تاکید بر اینکه در ساعات پرتردد از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده نکنید، افزود: میله‌ و نرده اتوبوس را لمس نکنید. اگر مجبور هستید میله‌های اتوبوس را برای حفظ تعادل نگه دارید، از دستکش یا دستمال استفاده کنید و بعد از پیاده‌شدن آن‌ها را درون سطل زباله بیندازید.

این فوق تخصص بیماری های عفونی در ادامه گفت: درصورت استفاده‌ نکردن از دستمال و دستکش،‌ حتما ژل ضدعفونی کننده به همراه داشته باشید و دست‌های خود را بعد از پیاده شدن ضدعفونی کنید و همچنین بعد از دست زدن به میله‌ها، به‌ هیچ‌ عنوان دست‌هایتان را به بینی، چشم و دهان خود نزنید.

دکتر زمانیان باتاکید بر اینکه با فاصله از دیگران بایستید و حتما فاصله‌ی یک‌ متری با سایر شهروندان را حفظ کنید، افزود: بعد از پیاده‌شدن از وسایل نقلیه‌ عمومی دست‌های خود را با ژل ضدعفونی‌کننده ضدعفونی کنید و بعد از دسترسی به آب و صابون، دست و صورت خود را بشویید.

او گفت: با توجه به رشد صعودی ابتلا به کرونا توصیه‌ها را در زمینه محدود کردن سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری و لغو سفرهای غیرضروری جدی بگیرید تا بتوانیم هرچه زودتر وارد مرحله کنترل و مهار بیماری شویم.

۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۴:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید