اخبار

مراجعه ۱۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان فارابی از اواسط اسفند تاکنون

مراجعه ۱۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان فارابی از اواسط اسفند تاکنون

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه گفت: ۱۲۰ تخت از اواسط اسفند 98 برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شد که ۳۰ تخت آن به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) اختصاص یافت.

دکتر پیام محمدی  افزود: از اواسط اسفند تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به اورژانس بیماران کرونایی به بیمارستان فارابی مراجعه کرده اند که میانگین روزانه ۵۰ مورد است.

او گفت: علاوه بر بیماران کرونایی، پذیرش و بستری بیماران روانپزشکی نیز کما فی السابق انجام می شود، ضمن اینکه اورژانس و بخش‌های روانپزشکی از بخش های کرونایی جداسازی شده و از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. 

وی اظهار داشت: در این بیمارستان ۲ فوق تخصص ریه، چهار متخصص بیهوشی و پنج متخصص عفونی در بخش‌های درگیر کرونا فعالیت دارند. 

او اضافه کرد: همچنین پنج پزشک عمومی با کمک رزیدنت‌های عفونی در بخش اورژانس بیماران مبتلا به کرونا فعال هستند و پذیرش در بخش‌های روانپزشکی نیز توسط رزیدنت‌ها و اساتید روانپزشکی کماکان ادامه دارد.

محمدی دیگر اقدامات انجام شده در این بیمارستان را افزایش ۱۸ تخت مراقبت‌های ویژه با تجهیزات کامل پزشکی، اصلاح سیستم های تهویه تمام بخش‌های درگیر کرونا و ICU، نصب دستگاه اکسیژن ساز دوم، جدا سازی اورژانس ها و ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات پزشکی مرکز ذکر کرد. 

علاوه بر بیمارستان فارابی، بیماران کرونایی در استان کرمانشاه در بیمارستان گلستان نیز پذیرش و بستری می شوند و ظرفیت ۱۰ درصد سایر بیمارستان های استان نیز به این بیماران اختصاص یافته است.

۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۴:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید