اخبار

رعایت فاصله اجتماعی موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا کرونا

رعایت فاصله اجتماعی موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا کرونا

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باتوجه به روند رو به افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان زمانی که در خارج از منزل به سر می‌برید، رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بسیار ضروری است.

دکتر علیرضا جانبخش فزود: رعایت فاصله اجتماعی (حداقل یک متر) و شست و شوی مداوم دست ها، از مهم‌ترین و موثرترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

او با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و دستکش نیز از الزامات ضروری هنگام خروج از خانه است، گفت: رعایت فاصله اجتماعی در مراکز خرید، نانوایی‌ها و مکان های پر ازدحام هم می‌تواند در پیشگیری از انتقال ویروس موثر باشد.

وی اظهار داشت: هنگام ورود به خانه نیز ، قبل از هر کاری ابتدا دست هایتان را بشویید. شستن دست‌ها را جدی بگیرید؛ چرا که مهم‌ترین راه برای پیشگیری از انتقال کرونا است. هر بار دستان خود را ۲۰ ثانیه با آب و صابون و با دقت بشویید تا آن‌ها را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

وی اضافه کرد: از حضور در محیط های آموزشی و کلاس های خصوصی اجتناب نمایید چرا که احتمال انتقال در ارتباط رو در رو بیشتر است.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: همچنین احتمال آلودگی در مراکز درمانی بیشتر است و در هنگام مراجعه به این مراکز حتما باید از ماسک و دستکش استفاده شود و با دریافت وقت قبلی جهت مراجعه اقدام شود و ازدحام در این مراکز جدا خودداری گردد.

جانبخش افزود: در مهمانی ها و مراسمی که به ناچار باید شرکت کنید حتما فاصله حداقل یک متر و اصول بهداشتی را رعایت نمایید.
۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید