اخبار

رسانه ها هم پای کادر بهداشتی ،درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا

رسانه ها هم پای کادر بهداشتی ،درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا

 

رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه گفت : ارزیابی ما در برخورد با بیماری عالم گیر کرونا این است که رسانه ها هم مانند کادر بهداشتی - درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

دکتر رامین رضایی در برنامه زنده رادیویی راه تندرستی و در هفتمین روز هفته سلامت با عنوان "روز رسانه و نقش آن در مقابله با کروناویروس" اظهار داشت: بیماری عالم گیر عفونی و ویروسی کرونا از نظر فراوانی ،گستردگی و کشندگی چهره جدیدی را به بشر نشان داد و مقابله با آن سخت تر و چالش های خود خاص خود را دارد و باید از قابلیت فراوان رسانه ها و بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آن در مقابله با بحران کرونا استفاده کنیم.

وی با اشاره به دو نقش عمده آگاهی بخشی به جامعه و اطلاع رسانی خبری  به مردم عنوان کرد: رسانه از مولفه های پرقدرت دولتها و حکومتها است به همین دلیل در مقابله با بحران ها و شایعات، اخبار کذب و آموزش های غیر اصولی استفاده از رسانه باید با هنرمندی خاصی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: رسانه غیر از آگاهی بخشی باعث ایجاد تغییرات در زندگی مردم می شود و می تواند جامعه را برای مقابله با بحران ها هدایت کند، ضمن  اینکه باعث توصیه و عمل به مسئولیت های اجتماعی در مردم خواهد شد و دستورات ونهادهای موثر و سیاستگزاران سلامت را تبدیل به هنجارهای اجتماعی می کند.

دکتر رضایی با اشاره به نقش مهم رسانه در پویش "در خانه بمانیم" و ارائه اصول بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: بحث رسانه در تمامی دنیا و کشور ما نیازمند سرمایه‌گذاری و تربیت است و لازم است اصحاب رسانه ( کاربران) آشنایی درخصوص چگونگی بهره‌برداری اصولی ،واقعی ،موثر و موفق از رسانه ها را داشته باشند.

وی مهمترین ویژگی رسانه را ارائه گزارش و آمار از مراجع مستند دانست و گفت: انتخاب مرجع مستند آرامش بخش است و از بمباران اطلاعاتی در زمان بحران و استرس اجتماعی روانی مردم پیشگیری می‌کند.

اینکه یک رسانه مردم را به نظارت اجتماعی تشویق کند و رفتار سازی اجتماعی انجام دهد و در شرایط همه گیری یک بیماریآموزش  ارائه دهد و افراد جامعه را هدایت کند تا جامعه آرامش را داشته باشند جزو ویژگی‌های رسانه است که رسانه ها تاکنون قطعاً موثر عمل کردند و هماهنگی را به طور قابل قبولی داشته اند.

وی از زحمات اصحاب رسانه و دست اندرکاران خانه مشارکت در سطح شهرستان در استان قدردانی گردید.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید