اخبار

تدارک 14 آمبولانس ویژه انتقال بیماران "کرونایی" در کرمانشاه

تدارک 14 آمبولانس ویژه انتقال بیماران "کرونایی" در کرمانشاه

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه از آماده سازی 14 آمبولانس برای انتقال بیماران کرونایی در استان خبر داد.

اکبر آزادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم انتقال افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی گفت: در حال حاضر 14 آمبولانس برای انتقال بیماران کرونایی به استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس و در کرمانشاه سه دستگاه آمبولانس کار انتقال این بیماران را انجام می‌دهند.

آزادی خاطرنشان کرد: در تماس‌های گرفته شده با اورژانس، چنانچه افراد دارای علائمی از جمله تب، سرفه‌های خشک و تنگی نفس باشند، کُد ویژه کرونا اعلام شده و آمبولانس ویژه اعزام می‌شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه افزود: نیروهای فعال در این آمبولانس‌ها همگی لباس مخصوص داشته و به محض رسیدن بر بالین بیمار، برای او ماسک زده و در صورت نیاز اکسیژن وصل می کنند و کار انتقال بیمار به دو مرکز بیمارستان فارابی و گلستان را انجام می‌دهند.

آزادی تصریح کرد: در هر شهرستان نیز چندین تخت ویژه بستری این بیماران تدارک دیده و کار انتقال بیماران مشکوک به این مراکز درمانی هم انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی افراد مشکوک به کرونا که در آپارتمان زندگی می کنند از ترس واکنش همسایه ها با اورژانس تماس نمی‌گیرند گفت: متاسفانه برخی به دلیل واکنش دوست و آشنا و همسایه ترجیح می دهند با بیماری بسازند و با اورژانس تماس نگیرند.

وی افزود: به این افراد توصیه می شود خود را به مراکز 16 ساعته رسانده و در این مراکز معاینه شوند و اگر نیاز به بستری باشد کار انتقال آنها به بیمارستان در این مراکز انجام می شود.

آزادی خاطرنشان کرد: در شهرستانها یک مرکز 16 ساعته و در کرمانشاه سه مرکز 16 ساعته واقع در مرکز بهداشت جعفر آباد، مرکز بهداشت شهرک امام(ره) واقع دولت آباد و درمانگاه ثامن الائمه (ع) شهرک مسکن فعال هستند.
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید