اخبار

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز معلم

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز معلم
 
رییس دانشگاه در پیامی فرا رسیدن روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را به تمامی اساتید و معلمان تبریک گفت.
 
متن پیام بدین شرح است:
 
                       «به نام خدا»
 
      (( مَنْ عَلَّمَنی حَرْفاً فَقَدْ صَیَّرَنی عَبْداً" ))
 
عشق به تعلیم یکی از لذت بخش ترین بخش های نهاد آدمی است که شوق فرادادن و رشد بخشیدن به دیگران را در جان شعله ور می کند. معلم، چکیده سالیان تجربه و‌ دانش خود را در قالب مفاهیم آموزشی به جستجوگران دانش می بخشد و‌ خود نیز از این فراگرد گرانبها که رمز رشد و پیشرفت بشری است، خرسند و خشنود می شود‌.
 
هفته بزرگداشت مقام معلم نکوداشت معماران هویت و‌ تمدن بشری است و انسان که هر روز به علم و صحنه جدیدی از فناوری روبرو‌ می شود، بیش از پیش به اهمیت انتقال دانش پی می برد و کسانی که تجربیات متعددی را از سر گذرانده اند نیک می دانند که هیچ بزرگی چون مقام‌ معلمی نیست.
 
در میان علوم ‌و ‌فنون‌ مختلف، دانش پزشکی و علوم‌ وابسته و ‌پیرامونی آن، سهم‌ عمده ای در توسعه جامعه بشری بر عهده داشته و با آموزش عملی دانسته های خود، با پرورش هر دانشجو‌ امکان کمک به سلامت صدها نفر را فراهم‌ می نمایند، کما اینکه دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه تا کنون بیش از ۱۸ هزار دانش آموخته را به سوی خدمت به سلامت راهی کرده است.
 
پرورش یافتگان مکتب اساتید این دانشگاه اکنون محبوبان مردم استان هستند، چرا که با گذشتن از سلامت خود و زندگی آرام خانوادگی، مدافع سلامت و‌ پاسدار آرامش مردم‌ در مقابل هجوم‌ کووید شدند و این بالاترین پاداش برای معلمان دانشگاه است که ثمره رنج معلمی را با چشمان خود در سلامت مردم‌ می بینند. 
 
در این روزها دوست داشتیم بار دیگر در کنار هم به احترام اساتید بایستیم و‌ به آنان ببالیم، اما در دلهایمان به این بزرگی احترام می گذاریم و ضمن تبریک روز معلم و‌ گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری، در انتظار روزهای خوش تر برای جهان و کشور عزیزمان به کوشش مجاهدانه، در سایه رهنمودهای انساندوستانه اساتیدمان ادامه‌ می دهیم.
 
                  دکتر محمودرضا مرادی
                      رییس دانشگاه
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید