اخبار

دکتر مرادی در روز معلم: اعضای هیات علمی دانشگاه در اپیدمی کوید19 تعهد و انسان دوستی خود را به همگان ثابت کردند

دکتر مرادی در روز معلم: اعضای هیات علمی دانشگاه در اپیدمی کوید19 تعهد و انسان دوستی خود را به همگان ثابت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صبح امروز در نشست مجازی روز معلم گفت: جدا از این وظایف و مسوولیت های سنگین اعضای هیات علمی این دانشگاه همواره نقشی کلیدی و مهم در مدیریت بحرانهایی مانند زلزله، سیل، مسایل و مشکلات اجتماعی و بحران های مختلف داشته و همچنین در بروز اپیدمی کوید19 عملا تعهد و مراتب انسان دوستی و از خودگذشتگی خویش را به همگان اثبات کردند.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی ویژگی های خاص فعالیتهای آموزشی در دانشگاههای علوم پزشکی ازجمله آموزش بر بستر بیمار و حساسیت های خاص آن ، فراگیری توام با کارعملی ، بروز شرایط اورژانسی، عدم امکان تعطیلی ، کشیک های شبانه ، شروع به کار حرفه ای بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، طولانی بودن دوره تحصیل وضرورت توجه به شرایط جامعه کار در این عرصه را دشوار ، اما شیرین و جذاب کرده است
وی اظهار داشت: اعضای هیات علمی در نظام های آموزشی رسالت های بزرگی همچون فعالیتهای آموزشی، تلاش های پژوهشی ، کنش های فرهنگی ، اجتماعی ، مدیریتی ، تولید ثروت و افزایش رفاه مردم را بر دوش می کشند ، اما در دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر همه آنها اساتید در دو بخش بسیار مهم مداخله ای و عملی درمانی و بهداشتی و به تبع آن مسایل پیچیده مرتبط با این دو مهم همواره نقش اصلی را بر عهده دارند.
 
دکتر مرادی گفت: با نگاهی به تلاش دلسوزانه اساتید این دانشگاه در موضوع حمایت از سلامت جامعه در برابر هجوم ویروس کرونا علاوه بر تلاش مضاعف و کوشش خردمندانه اساتید برای تدوام برنامه های آموزشی از طریق آموزش مجازی و توسعه این ارتباط علمی علاوه بر مشکلات زیرساختی و ارتباطی می توان به مواردی همچون ارائه خدمات درمانی 24 ساعته به بیماران بستری علیرغم احتمال ابتلا به بیماری و مخاطرات جدی آن ، ارائه راهنمایی های علمی و به روز در زمینه بیماری به مسوولان برای سیاست گذاری و فرهنگ سازی به مردم از طریق رسانه ها ، انجام پژوهشهای علمی برای شناخت بیشتر بیماری ،بررسی روند اپیدمیولوژی بیماری جهت اخذ درست ترین تصمیمات در سیاستگذاری های مربوط حمایت و راهنمایی شرکتهای دانش بنیان در راه اندازی خط تولید الکل و مایعات ضدعفونی کننده، ماسک استاندارد و ... اشاره کرد که جا دارد از یکایک این عزیزان تقدیر و تجلیل به عمل آوریم.
 
رئیس دانشگاه گفت:انتظار ما از سایر دانشگاه ها ایفای نقش خود به عنوان بستر علمی جهت سیاستگذاری در حوزه های افتصادی ، اجتماعی و روانشناختی در دوران پساکرونا است.
 
دکتر مرادی اظهار داشت:حقوق اعضای هیات علمی به ویژه اساتید علوم‌پایه با توجه به نیازهای ارتباط با جهان و شرکت در کنفرانس های جهانی نیازمند توجه بیشتر به این موضوع است.
 
وی اظهار داشت:هزینه های سرسام آور دانشگاههای علوم‌پزشکی در موضوع کرونا و کاهش درآمد بیمارستانها ایجاب می کند که تغییری در تعرفه بیمارستانها و ‌درمان به وجود آید.
 
رئیس دانشگاه گفت:نقش مهم یکایک 534 عضو هیات علمی برای رشد و پرورش 6154 دانشجو که امانت خانواده ها و سرمایه های گرانقیمت جامعه و آینده هستند را ستودنی دانسته و به همه اساتیدی که در بیش از 50 سال آینده افزون بر 18600 دانش آموخته از جمله 878 فوق تخصص و متخصص و هزاران خدمتگزار شریف سلامت را به جامعه تحویل داده اند درود می فرستم.
 
در ادامه این نشست دکتر اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازینیز ترکیب دانشگاه ، مسوولان و پشتیبانی اعتبارات در ستاد کرونا که محل تصمیم سازی برای استان بود را موجب دستاوردهای خوبی در مدیریت این بیماری در جامعه دانست و گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی نمونه موفق و جلوه ای از اثرگذاری غیر قابل انکار دانشگاه در جامعه را ارایه کرد.
 
همچنین استاندار کرمانشاه نیز ضمن تبریک روز معلم به اساتید و معلمان گرانقدر گفت: امیدوارم بتوانیم شیوه و اسلوب استاد گرانقدر شهید مطهری را در پیش بگیریم.
 
مهندس بازوند اظهار داشت:دانشگاه علوم پزشکی با محوریت جناب آقای دکتر مرادی نقشه راهی را تهیه و تدوین نمود که بتوانیم در شرایط سخت امکان بستری و قرنطینه یکهزار نفر را داشته باشیم که بسیار کار ارزشمندی بود.
 
وی گفت:از اساتید، پزشکان، پرستاران ایثارگر و کلیه کادر بهداشتی و همچنین نیروهای خدماتی که در این بحران فداکارانه خوش درخشیدند تقدیر و تشکر می کنم.
 
استاندار کرمانشاه بحران کرونا را یکی از چالشهای بزرگ در سطح جهان و کشور دانست و گفت: ما می توانیم از دل این بحران ها فرصت هایی ایجاد کنیم همانطور که در بحران زلزله این کار را انجام دادیم.
 
به گفته وی در اوایل اسفند حتی یک واحد تولید ماسک در استان وجود نداشت و مراکز درمانی نیازمند روزانه ۳۰۰ هزار ماسک بودند که این تعداد از تهران وارد می شد، ولی هم اکنون روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار ماسک در استان تولید می شود، همچنین در تولید مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیز به خودکفایی رسیده ایم.
 
مهندس بازوند اظهار داشت:با مدیریت خوب دانشگاه علوم پزشکی و دیگر سازمانها و ارگانها هم اکنون وضعیت استان ما به نسبت بهتر از دیگر استانها است، اما نباید مغرور شویم، کرونا همیشه در کمین است و مردم باید پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
 
وی گفت:در سال ۹۹ باید دو موضوع مد نظر قرار گیرد، يکی مدیریت پسا کرونا و تاثیرات کرونا در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و نحوه برخورد با این چالشها و دیگری جهش تولید است که امسال توسط مقام معظم رهبری به این نام مزین شد که این امر نیز نیازمند ابزارهای زیادی است که با محوریت دانایی شکل گیرد و قطعا اساتید و نخبگان پیش قراولاون این دانایی هستند.
 
در ادامه رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان نیز با بیان اینکه این روز را خدمت تمامی اساتید و معلمان عزیز که جامعه را به سمت تعالی پیش می برند تبریک می گویم و قدردان زحمات آنان هستیم گفت: شکرگزاری بر دو بخش است، بخشی از آن زبانی و بخشی دیگر به جا آوردن نعمت الهی، که معلمان به سبب دانشی که خداوند به آنان عطا نموده، با انفاق دانش خود قدردان و شکرگزار این نعمت هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین افشار اظهار داشت:اگر قرار است دنیایی آباد داشته باشیم، نیازمند اساتیدی هستیم که به مقام نیکوکاری رسیده اند و این امر محقق نمی شود مگر با انفاق دانش.
 
وی افزود:جایگاه و منزلت مقام معلم به حدی بالاست که حضرت علی (ع) می فرماید: هر کس به من چیزی بیاموزد مرا بنده خود ساخته است.
 
گفتنی است صبح امروز در حاشیه نشست مجازی روز معلم  از چند تن از اعضای هیات علمی بازنشسته تقدیر شد.
 
در این روز از دکتر علی اصغر عالی پور، دکتر قباد سلیمی، دکتر کیومرث اسلام پیا، دکتر سید جعفر نوابی و دکتر هاشم کازرانی به پاس سالها خدمت در عرصه آموزش پزشکی تقدیر بعمل آمد.
 
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید