اخبار

پروفسور خزایی: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مبارزه با کرونا به عنوان دانشگاه نسل چهارم پاسخگوی نیازهای اجتماعی است

پروفسور خزایی: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مبارزه با کرونا به عنوان دانشگاه نسل چهارم پاسخگوی نیازهای اجتماعی است

 

معاون آموزشی دانشگاه در نشست مجازی روز معلم که صبح امروز برگزار شد گفت:این روزها که دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، به عنوان دانشگاه نسل چهارم پاسخگوی نیازهای اجتماعی است و حتی یک گام فراتر از دانشگاه نسل چهارم، الهام بخش مفاهیمی هچون ایثار و فداکاری است که پزشکان و پرستاران عزیز به عینه آن را به نمایش گذاشتند.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر خزایی اظهار داشت:پزشکان و پرستاران و دیگر نیروهای کادر بهداشت و درمانی با دردهای مردم دست و پنجه نرم می کنند و در جهت کاهش آلام آنان دلسوزانه تلاش می کنند.
 
وی گفت:در بحران شیوع ویروس کرونا اعضای هیات علمی بالینی این دانشگاه در خط مقدم مبارزه با کرونا در مراکز درمانی و اعضای هیات علمی پایه نیز در جبهه ای دیگر در تولید مواد ضد عفونی و تولید محتواهای آموزشی پیشتاز بودند.
 
به گفته این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تنها دانشگاهی است که آموزش حضوری در آن ادامه دارد و هم اکنون ۷۰۰ دستیار دوشادوش دیگر اساتید گرانقدر به ارائه خدمت و آموزش مشغولند و در این دانشگاه تا به امروز ۳۰۰۰ محتوای‌ آموزشی مجازی طراحی و ارائه شده است.
 
دکتر خزایی یکی از مهمترین شاخصهای دانشگاه، جذب دانشجوی خارجی و بین المللی دانست و گفت:هم اکنون ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه کشور هستیم، که تداوم این راه نیازمند همکاری و حمایت مسئولین ارشد استان است.
 
وی راه اندازی دانشکده توانبخشی را از دیگر موفقیت های دانشگاه در سال گذشته  دانست و گفت:برای ادامه این مسیر و رفع مشکلات موجود نیازمند فراهم ساختن زیر ساختها و توسعه فضای فیزیکی هستیم تا بتوانیم در سال آتی شاهد پذیرش دانشجو در رشته های مختلف این دانشکده باشیم.
 
  در ادامه این نشست دکتر پور متعبد استاد پیشکسوت دانشگاه نیز گفت:دانشگاه وظیفه خود را تاکنون در مدیریت کرونا به خوبی انجام داده است. نقش شخص دکتر مرادی در ایجاد همگرایی ، همیشه جلو‌بودن از بیماری و انعطاف دانشگاهی که خط سیر خود را برابر برنامه‌پیش می برد به سمت موضوع کرونا ، در این اثر گذاری بسیار مهم بود. 
 
به گفته وی قدرت گروههای درگیر همچون گروه عفونی و وجود دستیاران گروه موجب پیشگیری از بروز فاجعه شد و این از اهمیتهای نقش آموزش در این حوزه بود.
 
وی اظهار داشت:ما برای جذب اساتید تلاش بسیاری کرده ایم و اکنون بسترهای آموزشی و پژوهشی برای جذب بیشتر مهیاست و قرار گرفتن اساتید جوان در کنار اساتید با تجربه می تواند اتفاق بسبار خوبی باشد.
 
همچنین دکتر جانبخش استاد پیشکسوت دیگری در دانشگاه عنوان کرد:در بحران شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه تمهیدات دانشگاه در تامین نیروی انسانی متخصص که بتوانند به حل این بحران کمک کند و در اختیار قرار دادن وسایل حفاظت شخصی، منجر به کنترل این بیماری در استان شد، هر چند کمبودهایی در این خصوص وجود داشت ولی در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه کمک دیگر گروههای آموزشی از جمله بیهوشی، داخلی، ریه و طب اورژانس‌ بسیار راهگشا بود به شکلی که‌ حتی در ایام تعطیلات عید نوروز نیز مشکلی در ارائه خدمات درمانی وجود نداشت گفت:از اعضای هیات علمی، مدیر گروههای آموزشی و دستیاران تشکر می کنم که در کنترل بیماری به ما کمک کردند، هر چند پزشکان و پرستاران زیادی خود درگیر این بیماری شدند ولی خوشبختانه درصد مرگ و میر این بیماری در استان پایین بود و دانشگاه بسیار موفق عمل کرد.
 
دکتر جانبخش گفت:گروه عفونی فرصت را غنیمت شمرد و از وجود دکتر صیاد رییس دانشکده‌ پزشکی در تهیه پروتکل ها و انتخاب بیمارستان مناسب در بیماری کرونا استفاده نمود، به شکلی که خدمات درمانی در استان دچار اختلال نشد و دیگر بیماران نیز به شکل‌مناسب خدمات درمانی لازم را دریافت نمودند که این امر مرهون زحمات رییس دانشگاه و اعضای هیات علمی بود.
 
 
 
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید