اخبار

افزایش ۴ برابری ماموریت‌های اورژانس کرمانشاه با شیوع کرونا

افزایش ۴ برابری ماموریت‌های اورژانس کرمانشاه با شیوع کرونا
 
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: ماموریت های اورژانس از زمان شیوع کرونا ۴ برابر افزایش داشته است.

دکتر صائب مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس و در شهرستان کرمانشاه چهار دستگاه برای انتقال بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز درمانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون شمار مأموریت‌ها سه تا ۴ برابر افزایش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: البته نسبت به روزهای نخست شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش در تعداد مأموریت‌ها هستیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: همواره خطوط ۱۱۵ اشغال است و شمار تماس‌های برقرار شده با این سامانه چندین برابر افزایش یافته است در حالی که مردم باید در موارد ضروری با سامانه ۱۱۵ تماس برقرار کنند.

وی بیان داشت: در صورت گزارش علائمی نظیر تب، سرفه‌های خشک و تنگی نفس هنگام برقراری تماس با سامانه ۱۱۵ اعزام آمبولانس انجام می‌شود.

مدرسی خاطر نشان کرد: تمام نیروهای عملیاتی و ستادی اورژانس‌های پیش بیمارستانی همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا که به مراکز درمانی انتقال داده شدند را بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد کهنسال تشکیل داده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه افزود: بیماران مبتلا به کرونا به ۲ مرکز فارابی و گلستان در کرمانشاه انتقال داده می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: یک مرکز ۱۶ ساعته در هر یک از شهرستان‌های استان و سه مرکز واقع در مرکز بهداشت جعفر آباد، مرکز بهداشت شهرک امام (ره) واقع دولت آباد و درمانگاه ثامن الائمه (ع) شهرک مسکن در شهرستان کرمانشاه به صورت سرپایی نسبت به ارائه خدمات به بیماران مشکوک به کرونا اقدام می‌کنند.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید