اخبار

نگران «موج دوم کرونا» در کرمانشاه هستیم/ ایمنی در مقابل این ویروس رخ نداده است

نگران «موج دوم کرونا» در کرمانشاه هستیم/ ایمنی در مقابل این ویروس رخ نداده است

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عادی شدن شیوع ویروس کرونا از نگاه مردم، ما را نگران موج دوم این بیماری در استان کرده است.

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: در هفته اول و دوم اسفندماه کرمانشاه جزء استان‌های کم‌شیوع بود نگرانی ما این است که آن ایمنی دسته جمعی که معمولا در اپیدمی بیماری‌های واگیر‌دار اتفاق می‌افتد در استان ما اتفاق نیفتاده باشد.

وی ادامه داد: موارد مثبت در استان روز به روز افزایش می‌یابد یعنی آن ایمنی که در استان‌های پرشیوع ایجاد شده و میزان بروز را الان کم کرده در استان کرمانشاه اتفاق نیفتاده است.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ما نگران موج دوم شیوع بیماری کرونا در استان هستیم باید مراقبت‌های لازم را انجام دهیم، چون اگر ایمنی دسته جمعی ایجاد نشده باشد ویروس با شدت بیشتری فعالیت خود را در موج دوم شروع می‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مردم به شرایط دید خیلی عادی دارند، خیلی از افراد دیگر از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند، هنوز زنجیره انتقال ویروس قطع نشده و در برابر کرونا ایمن نیستیم.

شاه‌آبادی از مردم خواست همچون هفته اول و دوم فروردین‌ماه که خیلی خوب با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشتند این همکاری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند تا با شرایط ناگواری در این خصوص مواجهه نشویم.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید