اخبار

پیام تبریک معاون درمان دانشگاه به مناسبت روز ماما

پیام تبریک معاون درمان دانشگاه به مناسبت روز ماما
 
 دکتر بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.
متن پیام به شرح زیر است: 
 
به نام خدا
 
مامایی، حرفه ای است به قدمت تاریخ بشر
 
 پنجم ماه می مطابق با شانزدهم اردی بهشت ، روز جهانی ماما فرصت مغتنمی است برای یادآوری جایگاه مامایی در نظام سلامت کشور و قدردانی از خدمات و زحمات این قشر نجیب و صبور.
 
 جامعه مامایی از یک سو با ایفای نقش محوری خود در تأمین سلامت بانوان و نوزادان، یکی از اصلی ترین حلقه های تأمین سلامت خانواده را تشکیل می دهد و از سوی دیگر بازویی پرتوان در توسعه بهداشت باروری، مراقبتهای باکیفیت دوران بارداری، ترویج زایمان طبیعی ایمن و مراقبتهای پس از زایمان است که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه ایشان، مسیر اعتلای سلامت مادر و نوزاد این چنین طی نمی شد.
 
 کاهش 75 درصدی مرگ و میر مادران و افزایش 12 درصدی زایمان طبیعی در کشور تنها بخشی از افتخارات این حرفه است.
 
 امسال تقارن این روز با ایام شیوع بیماری کووید 19 توانمندی ، فداکاری و آمادگی این قشر نجیب و فرهیخته در دفاع از ساحت مقدس سلامت مردم را بیش از پیش آشکار ساخت. ماماهای سخت کوش و دلسوز استان که دانش و مهارت حرفه‌ای را به زیور اخلاص و ایثار آراسته‎اند، در کنار سایر اعضای تیم سلامت ، نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای مادران و خانواده ها بوده و توانمندی عظیم بانوی ایرانی را در هر لباس و نقشی به همگان نشان دادند.
 
 اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت این مناسبت، روز ماما را به اساتید، کارشناسان و دانشجویان مامایی در سراسر استان تبریک گفته و سلامتی و توفیق روزافزون تان را از درگاه ایزد منان خواستارم.
 
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۰:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید