اخبار

وجود کماکان بیماری "کرونا" در جامعه / تصور نکنید این درد فقط برای دیگران است

وجود کماکان بیماری "کرونا" در جامعه / تصور نکنید این درد فقط برای دیگران است

 رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیماری کرونا از جامعه رنگ نباخته و کماکان موارد متعددی از آن گزارش می شود، گفت: وضعیت فعلی نشان دهنده این است که این بحران جهانی نیازمند توجه و همچنان اولویت ملی و استانی است.

دکتر حسین بیگلری روز جمعه به ایرنا افزود: اشتباه بزرگی است که فرد از این بیماری احساس مصونیت کند و تصور نماید که بیماری برای دیگران است.

او با بیان اینکه این ویروس خطری است که در کمین همه افراد جامعه است، گفت: البته گروه های در معرض خطر همچون سالمندان، بیماران دیابتی، بیماران قلبی - عروقی و افرادیکه دچار نقص سیستم ایمنی هستند باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: از آنجا که همواره بهترین ها را برای عزیزانمان می‌خواهیم به همین دلیل توصیه می‌کنیم از رفتن به میهمانی و حضور در تجمعات در این شرایط پرهیز شود.

این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: توصیه ما این است که کارهای ضروری توسط افرادی که از سیستم ایمنی قوی تری برخوردار هستند انجام شود و سالمندان، کودکان ، بیماران قلبی- عروقی و بیماران دیابتی از حضور در میهمانی ها ، تجمعات، مراسم سوگواری و هرگونه اجتماع و شلوغی پرهیز نمایند.

دکتر بیگلری افزود: قسمت زیادی از مسائل می‌تواند توسط خود مردم حل و فصل شود، در جاهای شلوغ احتمال انتقال بیماری بسیار زیاد است و فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند بایستی رعایت شود .

وی اضافه کرد: ما دو اصل کلی داریم پیشگیری و درمان که با مشارکت اجتماعی می توان تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا را کاهش داد.

وی ادامه داد: استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می گردد.

وی تاکید کرد: کرونا بر طرف نشده است، آنرا جدی بگیرید، در هر حال اولویت، سلامت افراد جامعه است.

او افزود: موارد ابتلا تا کنون مهم ترین بحران جهانی بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان بزرگترین عامل تهدید کننده سلامت می باشد که جان انسانها را به خطر انداخته است.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۱:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید