اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: وضعیت کرونا در کرمانشاه عادی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: وضعیت کرونا در کرمانشاه عادی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، خواستار ادامه آموزش‌های لازم به مردم در ارتباط با مقابله با کرونا شد و گفت: تداوم این فعالیت‌های آموزشی موجب می‌شود مردم احساس نکنند که اوضاع عادی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمودرضا مرادی دوشنبه شب در نشست بررسی مسایل و مشکلات شبکه های بهداشتی درمانی شهرستان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس افزود: از حدود ۲ هفته گذشته ‌موارد تست های کرونا در استان افزایش پیدا کرده و شاهد بیماریابی و موارد مثبت بیشتری هستیم.

او گفت: این بخش از کار شایسته تقدیر و مایه خرسندی است چون پیدا کردن بیماران سرپایی نقش مهمی در خروج آنها از زنجیره انتقال دارد اما این افزایش از سویی هشدار محسوب می شود چرا که ممکن است افراد بیشتری نیاز به بستری داشته باشند و این یک‌زنگ‌خطر است و برخی از این افراد نیاز به آی سی یو و برخی نیاز به ونتیلاتور پیدا می کنند که این مورد نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در شهرستان‌های استان لازم است همه کارهای لازم را تداوم‌ بخشیده و در خصوص انجام فعالیت های آموزشی، حساس سازی و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، تعامل سازنده ای با فرمانداری ها، افراد تاثیرگذار ،روحانیان و رسانه ها صورت گیرد.

وی افزود: همچنین روسای شبکه ها حمایت های بیشتری از بیمارستان‌ها داشته باشند به گونه ای که کارهای بهداشتی و ‌درمانی مختل نشود و ‌تلاش کنند تا با حمایت روحی و ‌روانی به مشکلات همکاران رسیدگی شده و از زحمات آنها تقدیر به عمل آید.

وی اظهارداشت: وظیفه ما فقط مقابله با کووید ۱۹ نیست و وظایف متعددی داریم که نباید از آنها غافل شویم تا با شیوع بیماری دیگر یا مشکلات درمانی در مراکز مواجه نگردیم.

او گفت: مدیران مراکز باید نظارت کامل بر بیمارستان‌ها و تعداد موارد بستری مبتلا به کووید ۱۹ داشته باشند و در این خصوص آمار دقیق را ارسال کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

کیانوش جهانپور افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

او گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۵۷ نفر رسید.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید