اخبار

تبدیل بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه به شهر بیمارستانی

تبدیل بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه به شهر بیمارستانی

تبدیل مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه به شهر بیمارستانی در دستور کار مسوُولان دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است. این مجتمع اکنون به عنوان قطب تشخیصی درمانی غرب کشور روزانه پذیرای ۲۰ هزار نفر مراجعه کننده از کرمانشاه، استان‌های غربی و کشور عراق است و این ظرفیت و پتانسیل را برای تبدیل به شهر بیمارستانی دارد.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارایه خدمات به مردم تلاش می کنند.

۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.

تبدیل بیمارستان به شهر بیمارستانی

444

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه روز یکشنبه در دفتر خبرگزاری ایرنا کرمانشاه با بیان اینکه این مجتمع امروز یکی از قطب های تشخیصی و درمانی غرب کشور است، گفت: اکنون روزانه ۲۰ هزار نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل پزشک، پرستار، کادر درمانی، پشتیبانی و اداری در این مجتمع مشغول ارایه خدمات به مردم هستند.

دکتر «علی سروش» که از سال ۹۲ سکان مدیریت این بیمارستان را در اختیار گرفته و قبلا رده های مختلف مدیریتی را تجربه کرده است، یکی از برنامه های بیمارستان را تبدیل آن به شهر بیمارستانی عنوان کرد و افزود: مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) تمام ظرفیت ها و پتانسیل های لازم شامل امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص برای تبدیل به به شهر بیمارستانی را دارد.

او با بیان اینکه اکنون بسیاری از مسایل تشخیصی درمانی مانند پیوند کلیه، مغز استخوان و عمل های جراحی مختلف در این مجتمع انجام می شود، افزود: این مجتمع یکی از معدود مجتمع های بیمارستانی مطرح در سطح کشور است که علاوه بر استان کرمانشاه به بیماران استان های غرب کشور و کشور عراق نیز خدمات درمانی ارایه می کند.

به گفته او، حدود ۱۵ درصد از بیماران این مجتمع بیماستانی از استان های غرب کشور هستند و تعدادی هم از کشور عراق به خصوص مناطق کُردنشین آن به این مجتمع برای امور درمانی مراجعه می کنند.

لزوم ارایه خدمات توسط سایر دستگاه‌ها در این مجتمع

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه این مجتمع اکنون به جمعیت زیادی خدمات ارایه می دهد، گفت: انتظار داریم سایر دستگاه ها و ارگان ها نیز ورود کنند و به ارایه خدمات لازم در این مجتمع بپردازند.

دکتر سروش افزود: با تبدیل این مجتمع به شهر بیمارستانی به طور قطع ما به یک شهردار در این شهر نیاز داریم که اعمال مدیریت شهری کند و همه خدماتی که در سطح شهر اعم از حمل و نقل، محیط زیست، سرگرمی و تفریح و سایر موارد ارایه می شود در این شهر بیمارستانی نیز ارایه شود.

وی همچنین یادآوری کرد که برای اداره و مدیریت این مجتمع نیز باید حمایت های ویژه ای از نظر اختصاص امکانات و اعتبارات و تجهیزات صورت گیرد.

اجرای طرح های توسعه ای در بیمارستان

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این مجتمع بیمارستانی قطب تشخیصی، درمانی و آموزشی غرب کشور است، معتقد است که بودجه و امکانات این مجتمع نیز باید به تناسب قطب بودن آن باشد.

دکتر سروش اضافه کرد که اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل ۲۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۷۵۰ پرستار و سایر بخش های پیراپزشکی و خدماتی و پشتیبانی در این مجتمع بیمارستانی مشغول به کار هستند و هر روز نیز به دنبال ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات هستیم.

وی اظهار داشت: برای جذب توریسم درمانی نیز بخشی در نظر گرفته ایم که ساختمان آن تمام شده و در صورت اختصاص اعتبارات آن را راه اندازی می کنیم و به گردشگران سلامت در این مجتمع خدمات ارایه خواهیم کرد.

او به طرح های توسعه ای بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون چندین طرح شامل توسعه اورژانس، مرکز مدیریت حوادث عروقی و سکته حاد مغزی و مرکز جامع مدیریت سرطان در این مجتمع بیمارستانی در دست اجرا است.

وی تاکید کرد که این طرح ها با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات به مراجعه کنندگان اجرا شده و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت آنها را به بهره برداری برسانیم.

 

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید