اخبار

تردد به "اورامانات" ممنوع می‌شود/ حضور بیش از 10 نفر در «تشییع جنازه» ممنوع

تردد به "اورامانات" ممنوع می‌شود/ حضور بیش از 10 نفر در «تشییع جنازه» ممنوع


استاندار کرمانشاه از ممنوعیت تردد افراد غیربومی به منطقه اورامانات در تعطیلات پایان هفته خبر داد.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد کرونای استان که امروز (12 خرداد) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به قرارگیری استان در وضعیت هشدار کرونا، گفت: این شرایط نشان می‌دهد که پروتکل های بهداشتی آنطور که باید در استان رعایت نشده است.

وی افزود: در همین راستا محدودیت هایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم کنترل بهتری در بحث مدیریت این بیماری در استان داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تعطیلات پایان هفته جاری، افزود: ورود به منطقه اورامانات از روز سه شنبه ساعت 2 بعد از ظهر تا روز شنبه برای افراد غیربومی ممنوع است.

وی افزود: در کنار ممنوعیت سفر به این منطقه برای افراد غیربومی، مراکز تفریحی و گردشگری آن هم در چهار روز پیش رو تعطیل خواهد بود.

استاندار کرمانشاه از مردم خواست تا با توجه به تشدید وضعیت "کرونا" در استان، در تعطیلات پیش رو از رفتن به سفر خودداری کرده و درخانه های خود بمانند.

استاندار کرمانشاه همچنین از ممنوعیت تشییع جنازه به عنوان یکی دیگر از محدودیت های در نظر گرفته شده برای کنترل کرونا در استان یاد کرد وافزود: حداکثر افرادی که باید در تشییع جنازه و قرائت نماز میت و تدفین حضور داشته باشند 10 نفر است و حضور بیشتر از این تعداد ممنوع است.

وی افزود: اگر تشییع جنازه با بیش از این تعداد برگزار شود، فرمانداران و شهرداران باید پاسخگو باشند.

بازوند تصریح کرد: همچنین برگزاری مراسم ترحیم در مساجد نیز ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی باید در این زمینه نظارت دقیقی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تعطیلی آبدارخانه ادارت هم تاکید کرد وافزود: مراجعین ادارات نیز باید حتما ماسک داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر مردم همکاری نکنند و بیماری به نحو مطلوب کنترل نشود، مجبور به اعمال محدودیت های سخت گیرانه‌تری خواهیم شد.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید