اخبار

فاصله‌گذاری اجتماعی انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد

فاصله‌گذاری اجتماعی انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۹۵ درصد انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد و مهم‌ترین راه قطع زنجیره این بیماری ویروسی است.

دکتر رضا منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درصورت رعایت ۷۵ درصدی فاصله گذاری اجتماعی توسط افراد مختلف، یک فرد بیمار می تواند ۲.۵ نفر سالم را در طول یک ماه بیمار کند ولی اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود هر فرد بیمار می تواند ۴۰۶ تن از افراد سالم را به بیماری ویروسی کرونا مبتلا کند.

وی اظهارداشت: بیماری ویروسی کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد که از طریق ترشحات تنفسی فرد مبتلا، انتقال می یابد از این رو افراد برای در امان ماندن از شر این ویروس باید از تماس با فرد آلوده به ویروس کرونا خودداری کنند.

این پزشک متخصص جراحی ادامه داد: شستن مکرر دست ها با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مهم ترین راه های مقابله با بیماری ویروسی کرونا است که همه مردم ملزم به اجرای آن هستند تا شاهد افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا نباشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین اضافه کرد: باتوجه به اینکه ویروس کرونا یک ویروس نوظهوری است و باتوجه به ناشناخته بودن آن و نداشتن واکسن و عدم کشف داروی این بیماری، تنها راه مقابله فعلی با این بیکاری ویروسی عمل به توصیه های پزشکان، همکاری با کادر درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

دکتر منصوری گفت: تضعیف ویروس کرونا بر اثر گرما تنها یک فرضیه بود که در آغاز شروع این بیماری ویروسی مطرح شد اما با گذشت زمان و اکنون قرار گرفتن در فصل گرما مشاهده می کنیم که حتی در استان های گرمسیر و شهرستان مرزی و گرمسیر قصرشیرین با وجود دمای بالای هوا در زمان فعلی متاسفانه شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم از این رو مردم باید بی خیال این ویروس نباشند و بدانند خطر در کمین همه افراد است.

وی اظهار داشت: ما باید بپذیریم که ویروس کرونا مدتی با ما خواهد بود و برای در امان ماندن خود و عزیزانمان باید توصیه های پزشکی و بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری، در خانه ماندن با توجه به اینکه منزل امن ترین مکان برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا است، عدم تماس با افراد بیمار و ناقل، قرنطینه کردن افراد ناقل از سوی مبتلایان به کرونا حتی در صورت نداشتن علایم بیماری برای حفظ جان دیگر افراد سالم و بخصوص کسانی که بیماری زمینه ای دارند، انجام کسب و کارها تا حد امکان به صورت الکترونیکی همه از مواردی است که می تواند به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کند.

دکتر منصوری اظهار داشت: برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا باید سبک زندگی افراد نیز تغییر کند و برای مدتی بی خیال برگزاری آیین های تجمعی چه در محیط اداری و چه در مجالس خانوادگی باشیم چون تجمع حتی چند نفره نیز می تواند به سرایت انتقال بیماری ویروسی کرونا منجر شود و از این رو مجالس عروسی، عزاداری و جشن ها را تا مدتی برگزار نکنیم.

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید