اخبار

بی‌توجهی مردم آمار کرونا در کرمانشاه را بالا برد

بی‌توجهی مردم آمار کرونا در کرمانشاه را بالا برد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمرنگ شدن رعایت نکات بهداشتی در جامعه و بی‌توجهی مردم به این موضوع منجر به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان شده است.

دکتر بهمن روشنی روز چهارشنبه در نشست ویدیو کنفرانس با اساتید گروه عفونی و اطفال دانشگاه، اظهارداشت: تلاش‌های مستمر پزشکان و متخصصین گروه های تخصصی عفونی و اطفال قابل تقدیر است.

وی افزود: متاسفانه در ایام اخیر با بازگشایی‌های صورت گرفته شاهد کمرنگ شدن رعایت موازین بهداشتی بودیم که این امر باعث افزایش تعداد مبتلایان شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح تهدید بوجود آمده براثر این بیماری را به فرصت تبدیل کنیم که این موضوع در گام اول با انجام آموزش‌های مفید و صحیح قابل انجام است.

دکتر روشنی یادآور شد: اکنون باتوجه به شرایط ویروس به نظر می‌رسد راه‌ درمانی قطعی برای آن فراهم نشود لذا بایستی تلاش کنیم با توجه به پتانسیل درمانی موجود این بیماری را مدیریت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بافوت ۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه در باره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز (۲۰خرداد) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۹۰۱ مورد بستری و هزار و ۱۹۴ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید