اخبار

هیچ تضمینی برای عدم ابتلای مجدد به کرونا نیست

هیچ تضمینی برای عدم ابتلای مجدد به کرونا نیست


یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این طرز تفکر که هرچه زودتر به بیماری مبتلا شویم راحت می‌شویم، طرز تفکر اشتباهی است و به‌طور حتم تبعات زیادی به‌دنبال خواهد داشت.

دکتر محمدحسین زمانیان افزود: با افزایش همه‌گیری بیماری، امکان افزایش بیماران بدحال و مرگ و میر بیشتر است و دید بدی است که مردم فکر می‌کنند اگر زودتر بیمار شوند، راحت خواهند شد.

وی بیان کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد فرد با بیمار شدن مجدداً به بیماری مبتلا نشود و بیمارانی بوده‌اند که دوباره به بیماری مبتلا شدند.

این باور غلط یک خودکشی دسته‌جمعی است

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: با این نگاه که تمام مردم با یکدیگر مبتلا شوند که زودتر از این وضعیت خارج شوند، یک خودکشی دسته جمعی است.

وی گفت: هرچقدر که از بیماری بگذرد شناخت ما نسبت به بیماری بیشتر می‌شود و با گذشت زمان امکان کشف واکسن و دارو بیشتراست، بنابراین ما باید بیماری را به عقب بیندازیم، نه اینکه به استقبال آن برویم.

دکتر زمانیان تصریح کرد: تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان کرمانشاه همچنان افزایشی است و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و بدون ماسک از رفتن در اجتماع خودداری کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: هفته گذشته تعداد مراجعات به بیمارستان زیاد بود و اگر مردم پروتکل بهداشتی را رعایت کنند و بدون ماسک از منزل بیرون نروند، به‌طور حتم با کاهش بیماران مبتلا به کرونا مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر ثابت شده است، که هیچ چیزی به اندازه زدن ماسک تأثیر ندارد، لذا مردم توصیه‌های متخصصان را جدی بگیرند.

دکتر زمانیان بیان کرد: تصور غلط دیگری نیز در بین مردم است که بیماری ضعیف شده است؛ این طور نیست، زیرا ماهیت بیماری ۸۰ درصد آن خفیف است و مشکل ما با آن ۲۰ درصد است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در ادامه گفت: خدماتی که به بیماران در استان تهران ارائه می‌شود، همان خدمات در استان کرمانشاه نیز به بیماران ارائه می‌شود و در گذشته آمار مرگ و میر ما در استان بسیار کم بود و در این مدت متأسفانه آمار مرگ و میر افزایش یافته است.

وی متذکر شد: مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از تجمعات به‌ویژه در مراسم عروسی، عزاداری و ختم به‌شدت خودداری و هرگونه تجمعات را ممنوع کنند.

دکتر زمانیان با اشاره به اینکه دلیلی برای مهمانی رفتن مردم در این شرایط خطرناک وجود ندارد، بیان کرد: اگر مردم خانواده و نزدیکان خود را دوست دارند از رفتن به مهمانی پرهیز کنند، زیرا این بیماری با هیچ فردی شوخی ندارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: نیروها و کادر درمان به‌طور حتم به‌دلیل مداومت این بیماری فرسوده و خسته می‌شوند، زیرا مدت‌ها است در حال ارائه خدمت به مردم هستند و متأسفانه بسیاری از پرسنل بیمارستان درگیر بیمار شدند و اگر این افراد از چرخه خدمات‌دهی به‌مدت ۲ هفته بیرون بروند، جایگزینی آن‌ها مشکل است.

براساس این گزارش، یکی از دلایل اصلی افزایش شمار مبتلایان در استان کرمانشاه همین باور غلطی است که بین مردم رایج شده و تصور می‌کنند هر چه زودتر به این بیماری مبتلا شوند از شر آن رها می‌شوند، اما همان گونه که متخصصان این رفتار را به یک خودکشی دسته‌جمعی شبیه می‌دانند، این تصور غلط موجب شده تا کنترل بیماری سخت شود، لذا به‌نظر می‌رسد شهروندان برای رهایی از شر بیماری باید با جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلاء به آن و اثرات بعدی در امان بمانند.

 

۲ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید