اخبار

به سمت قله بیماری پیش می رویم

به سمت قله بیماری پیش می رویم

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد بیماران مبتلا و بستری کرونا در استان سیر صعودی داشته و به سمت قله پیش می‌رود که این شرایط وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمود رضا مرادی روز دوشنبه در ستاد مقابله با کرونا اظهارداشت: با توجه به پیش بینی اساتید اپیدمیولوژی و تجربیات استان‌های دیگر احتمال می رود، این روند حداقل تا ۲ هفته دیگر ادامه دارد.

وی افزود: نکته مهمی که در وضعیت فعلی می توان به آن اشاره کرد همدلی در استان است، این همدلی هم در درون دانشگاه و هم در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان مشهود است، همچنین حمایت بی دریغ استاندار، معاونین ایشان و سازمان‌های دیگر از دانشگاه علوم پزشکی بسیار کمک کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هنوز در اواسط کار هستیم و بیماری در حال اوج گرفتن است، مدیریت بیماری به رفتار مردم و مسوولان بستگی دارد و باید کاری کنیم که با کمترین هزینه این بحران را پشت سر بگذاریم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۶۲۳ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز اول تیر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۱۴ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید