اخبار

صدور مجوز تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در استان، برترین موفقیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری ​

صدور مجوز تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در استان، برترین موفقیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری ​
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت:صدور مجوز پارک علم و فن آوری سلامت در استان برترین موفقیت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فن آوری است.
 
دکتر نجفی اظهار داشت:مرکز رشد دانشگاه در واقع یک انکوباتور برای شرکت های دانش بنیان است و شرکت هایی که در حوزه فناوری سلامت فعالیت دارند پس از طی مراحل پیش رشد و رشد باید خارج شوند و در پارک علم و فناوری فعالیت خود را ادامه دهند.
 
وی با بیان اینکه تا کنون تنها در شهرهای بزرگ مانند مشهد و تهران علاوه بر پارک علم و فناوری وزرات علوم پارک وزارت بهداشت نیز  وجود داشت گفت: با توجه به این مسئله جهت پیشرفت فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت وزارت بهداشت مجوز ایجاد پارک علم و فناوری سلامت را جهت شهرهای بزرگ و برای هر کلان منطقه در دستور کار قرار داد.
 
دکتر نجفی گفت:خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با رتبه بسیار خوبی در حوزه فناوری به دست آورد و در نهایت با ارائه درخواست توسط حوزه معاونت تحقیقات و فناوری و ارسال آن به شورای گسترش دانشگاهها موفق شدیم مجوز پارک علم و فناوری سلامت در استان را دریافت کنیم .
 
وی این موفقیت را بسیار بزرگ دانست و گفت:در آینده نتایج و ثمرات بسیار ارزشمندی را در حوزه علم و فناوری سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین  استان کرمانشاه درپی خواهد داشت.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت:با صدور این مجوز ، کرمانشاه تنها استان غرب کشور است که  دو پارک علم و فناوری خواهد داشت. یک پارک وزارت علوم که مجوز آن به جهاد دانشگاهی داده شده و پارک علم و فناوری سلامت که مجوز آن به دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.
 
دکتر نجفی عنوان کرد:آنچه در این پارک اتفاق می افتد به این گونه است که شرکت هایی از در مرحله رشد در انکوباتور خارج می شوند وارد پارک می شوند و دارای یک سری امتیازات می شوند از جمله معافیت های مالیاتی که یک امتیاز بزرگ است .
 
به گفته وی تا قبل از این شرکت های ما باید وارد پارک وزارت علوم می شدند که با دریافت این مجوز تمام شرکت هایی که در حوزه سلامت کار می کنند پس از طی مرحله رشد و پیش رشد وارد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه می شوند.
 
او گفت: همچنین کلان منطقه ما با دریافت این مجوز می تواند تمام شرکت های فعال حوزه سلامت در استانهای همجوار را نیز زیر پوشش قرار دهد.
 
دکتر نجفی عنوان کرد: به دلیل امکانات بسیار خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد این شرکت ها می توانند پس از ورود به پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه ،جهت ارائه محصولات در بازار به سرعت پیشرفت کنند و محصولات خود را  روانه بازار نمایند.
 

گفتنی است این موافقت بنا بر رای دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی صادر شده است.

 

للبب

۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید