اخبار

استاندار کرمانشاه: استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی الزامی است

استاندار کرمانشاه: استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی الزامی است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به لحاظ شیوع بیماری کرونا در روزهای سختی قرار داریم؛ گفت: از همه مردم انتظار داریم برای کاهش زنجیره انتقال کرونا حتما توصیه‌های بهداشتی را با زدن ماسک رعایت کنند.

مهندس هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مهار کرونا اظهارداشت: برای حفظ سلامت مردم همه به وظیفه و مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند و در برخورد با افرادی که سلامت مردم را به خطر می اندازند، هدایتگر، مشاور و سفیر سلامت باشند.

نماینده عالی دولت در استان ضمن اشاره به مصوبه های ستاد ملی کرونا که ر به ریاست دکتر روحانی برگزارشد، بیان داشت: با توجه به وجود خطر شیوع و انتقال کرونا در تجمع ها و امکان عمومی از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک الزامی است و اجرای این دستورالعمل باجدیت کامل پیگیری می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد، امکان بازگشایی تالارهای عروسی در این هفته ممکن نیست و در صورت مشارکت مردم و بهبود شرایط احتمال دارد از هفته آینده تالارهای عروسی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت نمایند.

استاندار کرمانشاه از ارایی پیشنهادات به ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت های جدید در برخی شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز خبر داد و گفت: براین اساس محدودیت های تردد و تعطیلی های احتمالی به وزارت کشور و بهداشت ارسال شده و امیدواریم با کمک و مشارکت مردم به سمت شرایط بهتری پیش رویم و نیازی به اعمال محدودیت نباشد.

مهندس بازوند به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای انجام روزانه بیش از هزار تست اشاره کرد و تصریح کرد: انجام تست های تشخیصی کرونا  براساس ضوابط جدید انجام می شود و دانشگاه علوم پزشکی موظف است نسبت به اطلاع رسانی این موضوع اقدام و مردم را از فرآیندهای جدید آگاه نماید.

وی در ادامه تأکید کرد: برگزاری مراسم های عزاداری یکی از عوامل اصلی انتقال کرونا است که از همه بزرگان انتظار داریم در شهرستانها نسبت به اقناع سازی مردم برای خودداری از این امر اقدام نمایند و فرمانداران نیز به صورت مستقیم ناظر اصلی این موضوع هستند.
۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید