اخبار

آزمایش کرونا در کرمانشاه با محدودیت انجام می‌شود

آزمایش کرونا در کرمانشاه با محدودیت انجام می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت آزمایش کرونا در این استان تنها از فراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای گرفته می‌شود.

دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: از فردا آزمایش کرونا را تنها از افرادی انجام می‌دهیم که سن آن بالای ۶۰ سال و دارای علایم بیماری کرونا باشد.
وی افزود: همچنین افراد زیر ۶۰ سال که دارای بیماری‌های زمینه‌ای باشند نیز مشمول انجام این آزمایش هستند.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه یاداور شد: بطور میانگین ظرف سه روز جواب تست‌های سرپایی داده می شود و برای بیماران بستری در همان روز جواب آزمایش کرونا داده می‌شود.
دکتر مرادی توضیح داد:با توجه به این شرایط انجام تست کرونا برای عموم ضرورتی ندارد، چرا که افراد زیر ۶۰ سال در صورتی که بیماری زمینه ای نداشته باشند، این بیماری چندان برای آنها خطرناک نیست و با مراقبت ساده بهبود می‌یابند.
وی در باره کارمندانی که مشکوک به کرونا بوده و در گروه های در معرض خطر قرار ندارند و نیازمند انجام تست برای اخذ مرخصی کرونا هستند هم گفت: این افراد باید به متخصصین عفونی مراجعه کرده و با تشخیص آنها مرخصی برای آنها نوشته شده که در ادارات هم قابل قبول است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: وضعیت بیماری بصورتی است که در سطح جامعه منتشر شده و همه بصورت پیش فرض باید اطرافیان خود را به چشم افراد مبتلا نگاه کرده و رعایت فاصله فیزیکی و اصول بهداشتی و استفاده از ماسک را داشته باشند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ( ۸ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ رسید.
۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید