اخبار

نشست مجمع نمایندگان استان با اعضای هیات رئیسه دانشگاه

نشست مجمع نمایندگان استان با اعضای هیات رئیسه دانشگاه
نشست مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی امروز یازدهم تیرماه در مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی برگزار شد.
 
 معاون بهداشتی دانشگاه در این نشست گفت:خوشبختانه در حوزه بهداشت با اقدامات انجام شده رتبه های خوبی در زمینه بیماری کرونا کسب شده است، اما با توجه به بیماری اخیر و شرایط اقتصادی مردم، امکان تعطیل کردن فضاهای کاری وجود ندارد.
 
دکتر شکیبا افزود:با توجه به روند شیوع بیماری بایستی تلاش کنیم هرگونه اجتماعی که با حضور مردم برگزار می‌گردد، لغو گردد.
 
وی اظهار داشت: مجبوریم با توجه به شرایط موجود قوانینی تصویب شود که برگزاری هرگونه مراسم جرم شناخته شده و با آن برخورد شود.
 
به گفته وی فرآیند‌هایی که در دفاتر پیشخوان وجود دارد، باعث تجمع مردم شده که این امر بسیار پر خطر می‌باشد که بایستی اصلاح شود.
 
همچنین در ادامه  دکتر ایمانی معاون توسعه مدیریت و منابع نیز در خصوص درمان بیماران افزود:با توجه به روند افزایشی هزینه ها و عدم بروز رسانی تعرفه های بیمه ای مشکلات بسیاری برای تامین بودجه در دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شده است که در صورت عدم اصلاح مشکلات بزرگی ایجاد خواهد شد.
 
وی عنوان کرد:عدم وجود بودجه کافی، پرداخت های پرسنلی دانشگاه را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

همچنین معاون درمان دانشگاه نیز گفت: در سال گذشته بیشترین تعداد نیروی متخصص در طول سال‌های اخیر که ۹۰ نفر بوده جذب شده است که این امر باعث شده است که استان از نظر متخصص در شرایط خوبی باشد

دکتر روشنی اظهارداشت:در شهرستان‌ های معین در اکثر رشته‌ های تخصصی دو تا سه پزشک مشغول خدمت شده اند که مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی افزود:در سال گذشته فقط یک متخصص چشم به استان اختصاص داده شد که با توجه به شرایط جمعیتی و جغرافیایی به شهرستان اسلام آباد غرب اختصاص داده شده است.

دکتر روشنی گفت: در شهرستان سنقر ۲۶ بیمار دیالیزی داریم که ۷ تخت دیالیز در این شهرستان کارسلزی شده است که این تعداد بیش از استاندارد تعیین شده نیز بوده و بیماران شه ستان را به طور کامل پوشش داده است.

وی گفت:از مجمع محترم نمایندگان درخواست داریم تا اقدامات لازم را جهت تخصیص بیشتر و بهتر نیروی تخصصی به استان کرمانشاه در رشته های مورد نیاز انجام دهند.

 

۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۵:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید