اخبار

چهارمین دستگاه اکسیژن‌ساز تحویل بیمارستان فارابی کرمانشاه شد

چهارمین دستگاه اکسیژن‌ساز تحویل بیمارستان فارابی کرمانشاه شد

 مدیرتجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بعد از تحویل بزرگترین دستگاه اکسیژن ساز استان به مرکز آموزشی درمانی فارابی، با پیگیری بعمل آمده یک دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی ثابت دیگر باظرفیت ۵۰۰ لیتر بر دقیقه روز جمعه تحویل مرکز آموزشی درمانی فارابی شد.

دکتر تورج شیرزادیان به ایرنا افزود: این چهارمین دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده توسط دانشگاه و سومین دستگاه مربوط به بیمارستان فارابی می باشد که در صورت آماده سازی مکان طی هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: باتوجه به اینکه براساس گایدلاین های درمانی، یکی از موثرترین و رایج ترین شیوه های درمان کووید ۱۹ استفاده از اکسیژن مدیکال است، گفت: این دستگاه به سه دستگاه موجود در بیمارستان فارابی، تولید اکسیژن مدیکال باخلوص استاندارد را تا ۱۵۰۰ لیتر در دقیقه افزایش خواهد داد که این مهم اطمینان خاطر محکمی را برای مدیران و کادر درمانی مرکز و همچنین بیماران بستری در این بیمارستان فراهم خواهد کرد.

او گفت: تولید اکسیژن به روش PSA و در محل، یکی از به صرفه ترین و مطمئن ترین روش‌های دستیابی به اکسیژن مدیکال است که به شکل گسترده ای در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
عمده بیماران کرونایی استان کرمانشاه هم اکنون در بیمارستان های فارابی و گلستان کرمانشاه بستری هستند.
ظرفیت بستری بیش از ۸۰۰ بیمارکرونایی در استان ایجاد شده ولی نیمی از این تخت ها اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

شیرزادیان گفت: برای خرید این دستگاه حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.


۱۴ تیر ۱۳۹۹ ۰۸:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید