اخبار

در سال ۹۹ انجام می‌گیرد؛ صدور مجوز تاسیس ۴۴ داروخانه در استان کرمانشاه

در سال ۹۹ انجام می‌گیرد؛ صدور مجوز تاسیس ۴۴ داروخانه در استان کرمانشاه

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال ۳۱ مجوز تأسیس داروخانه در کرمانشاه و برای هر شهرستان این استان یک مجوز صادر می‌شود.

دکتر حسین رضاپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال ۵۹۰ بازرسی از داروخانه‌های استان کرمانشاه انجام شده که ۵۵ تخلف شامل عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها، داروهای تاریخ مصرف گذشته و داروهای غیرمجاز کشف شد.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ مورد در کمیسیون ماده ۲۰ مطرح و با داروخانه‌های متخلف برخورد شد و سه مورد نیز به منظور تشدید برخورد به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع یافت.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون دو جلسه کمیسیون ماده ۲۰ برگزار شده، خاطرنشان کرد: پرونده‌های تخلف به تعزیرات حکومتی، دادگاه یا نظام پزشکی ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه ۲ مجوز تأسیس داروخانه جدید در استان کرمانشاه صادر شده است، تصریح کرد: امسال ۳۱ مجوز تأسیس داروخانه در شهر کرمانشاه و برای هر یک از شهرستان‌های استان مجوز تأسیس یک داروخانه صادر می‌شود.

دکتر رضاپور ادامه داد: کمبودهای دارویی که در سطح کشور وجود دارد در استان کرمانشاه نیز نظیر انسولین و برخی داروهای آنتی‌بیوتیک و مسکن که البته مشابه داخلی دارند، دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید داخلی انسولین در مراحل آخر قرار دارد، گفت: در این صورت مشکل کمبود انسولین برطرف خواهد شد.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا پروتکل‌های مختلف وجود دارد که براساس هر پروتکل تجویزی از سوی پزشک، ذخایر مناسب دارویی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.
۱۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید