اخبار

معاون درمان دانشگاه : مشکلی از نظر تخت‌های ویژه برای بیماران کرونا در کرمانشاه وجود ندارد

معاون درمان دانشگاه : مشکلی از نظر تخت‌های ویژه برای بیماران کرونا در کرمانشاه وجود ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰ درصد تخت بیمارستان‌های استان، تخت‌های ویژه است، گفت: اکنون کمبودی از نظر تعداد این تخت‌ها نداریم اما باید از لحاظ امکانات تجهیز شوند.

دکتر «بهمن روشنی» دوشنبه شب در نشست ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با بهره‌برداری از مرحله دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب و تجهیز تخت های ICU این مرکز ، ظرفیت ICU استان اضافه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در چند روز اخیر تعداد موارد ترخیصی در استان کرمانشاه ۲ برابر بستری ها بوده که این روند بسیار امیدوارکننده است.

دکتر روشنی اضافه کرد: در فصل سرما با توجه به بسته بودن فضاها امکان انتقال بیماری کرونا و احتمال اینکه با پیک بیماری مواجه شویم بسیار زیاد است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم باید همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست گفت: با اقدامات انجام شده مشکلی برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در کرمانشاه نداریم و برنامه‌ریزی ما تقویت بیمارستان‌های شهرستان‌ها در این زمینه است.

دکتر «قباد محمدی» با بیان اینکه ۵۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان نیاز به اکسیژن پیدا می کنند، افزود: بیماران بستری در ICU حدود ۲۷ تا ۳۰ لیتر در دقیقه و بیماران بستری در سایر بخش ها ۱۰ تا ۱۵ لیتر در دقیقه اکسیژن مصرف می کنند.

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه های در دست اجرا جهت ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران ، افزایش تعداد تخت های ICU در بیمارستانها می باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید.



۱۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید