اخبار

موفقیتی بزرگ در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی استان

موفقیتی بزرگ در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی استان
 
 
 مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی از احراز بالاترین راندمان حفاظتی برای دو نمونه از ماسکهای N95 تولیدی در استان خبرداد.
 
دکتر شیرزادیان گفت:دو نمونه از ماسکهای N95 تولیدی در استان که زیر نظر معاونت غذا و دارو و توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان عضو مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه با فنآوری نانوتکنولوژی تولید می گردد، در آزمون انجام شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران موفق به گذراندن استاندارد ماسکهای با راندمان فیلتراسیون به ترتیب 98/58 درصد و 99/57 درصد برای ذرات بزرگتر و مساوی 3 نانومتر گردیده که با توجه به سایز متوسط حدود 150 نانومتری کروناویروس گردید.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی با بیان اینکه این خبر باعث اطمینان خاطر بسیار بالایی برای کادر درمان و تیم مدیریتی ذیربط دانشگاه علوم پزشکی می گردد اظهار داشت:پروانه ساخت موقت ماسکهای مذکور که محصول شرکت دانش بنیان تحت مدیریت دکتر ارکان عضو هیات علمی و متخصص نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه می باشد، در قالب تفویض اختیار وزارت متبوع، توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صادر گردیده است.
 
 دکتر شیرزادیان گفت: باستناد تاییدیه صادر شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران که مرجع ارزیابی و آزمون خاص ماسکهای با راندمان بالا از جمله ماسکهای دسته R، N و P می باشد، ماسکهای ارزیابی شده تولیدی این شرکت دانش بنیان از این تاریخ به بعد تحت عنوان ماسکهای N99 به مراکز درمانی و عندالزوم بازار معرفی و تحویل خواهند شد که یک دست آورد تقریبا بی نظیر در حوزه RESPIRATORY  ماسکها در کشور تلقی می گردد به گونه ایی که سازمان انرژی اتمی کشور سفارش تعداد قابل توجهی از این ماسکها را برای کارکنان خود به شرکت تولیدکننده داده است. 
 
 وی افزود:با برنامه ریزی، نظارت و پیگیریهای صورت گرفته توسط حوزه  معاونت غذا و داروی دانشگاه، خوشبختانه از اولین روزهای شیوع کروناویروس در استان کرمانشاه و کمبود ماسک در کشور، تولید این ماسکهای خاص تحت نظارتهای خاص کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه آغاز شد و با ارتقاء روزافزون در اختیار کادر درمان دانشگاه قرار گرفت. 
 
به گفته وی در ساختار این ماسکهای شش لایه از نانو لایه های تولید شده با فنآوری نانوتکنولوژی و همچنین در نمونه دیگر از لایه های کربن فعال استفاده شده است و روزانه نزدیک به پنج هزار عدد از این نوع ماسک توسط دو شرکت دانش بنیان متعلق به دو دانشگاه مادر استان؛ دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه رازی تولید می گردد که تمامی تولیدات این دو شرکت صرفا در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.
 
گفتنی است توزیع ماسکهای باکیفیت و استاندارد از مهمترین دغدغه های رییس، معاونین ذیربط بخصوص معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه بوده که با توجه به توزیع انواع ماسکهای غیر اصلی در بازار، مسولیت تامین و نظارت دانشگاه در این امر بسیار حایز اهمیت تر از شرایط معمول می باشد. 
 
این دستاورد بی نظیر را که حاصل پیگیری و نظارت تیم مدیریتی و همچنین بازخورد علمی کادر درمان دانشگاه می باشد به همه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
 
۱۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید