اخبار

توجه نکردن عامدانه به پروتکل‌های بهداشتی مستوجب برخورد قانونی است

توجه نکردن عامدانه به پروتکل‌های بهداشتی مستوجب برخورد قانونی است

 مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا، تامین سلامتی مردم را در اولویت اول مجموعه مدیریتی استان دانست و گفت: هرگونه بی‌مبالاتی و توجه نکردن عامدانه به پروتکل‌های بهداشتی اقدام علیه سلامت جامعه تلقی شده و مستوجب مجازات و اعمال قانون است.

«نصرت الله مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تلاش برای تامین سلامت مردم و ایجاد جامعه امن در مقابل کرونا را از اولویت‌های اصلی دولت و مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه دانست و با بیان اینکه از ۱۵ تیرماه تمامی آیین‌ها تجمع‌ها، همایش‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات پرازدحام در استان ممنوع شده است، افزود: به ادارات هم یادآوری شده که جلسات خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

او با اعلام اینکه تالارها نیز تا اطلاع ثانوی کماکان تعطیل است، اظهار داشت: اگر صاحبان تالارها اقدام به بازگشایی و برگزاری مراسم کنند مشمول مجازات سنگین در حد زندان، جریمه و حتی لغو امتیاز و پروانه فعالیت آنها می‌شود.

او به راه‌اندازی یک شعبه ویژه در دادگاه انقلاب برای رسیدگی به پرونده تخلفات مربوط به کرونا اشاره کرد و افزود: در این شعبه پرونده‌ها سریع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است


رییس هیات نظارت بر عملکرد و ارزیابی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مراسم خاکسپاری و ختم هم باید با حداقل جمعیت برگزار شود، گفت: مکان‌های شلوغ و پرجمعیت یکی از نقاط اصلی انتقال و شیوع کرونا است از این رو از مردم درخواست می‌کنیم از هرگونه تجمع خودداری کنند.

مرادی یادآوری کرد که همچنین محیط‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مانند کلینیک‌ها، مطب‌ها، پاراکلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی حتما باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و علوم پزشکی و نظام پزشکی استان به صورت مستمر هم بر فعالیت این مراکز نظارت می‌کنند البته مدیریت استان انتظار دارند که این مراکز به عنوان فعالان نظام سلامت استان بیش از پیش مراقب وضعیت استان باشند.

بی‌تعارف برخورد خواهیم کرد

وی با بیان اینکه نمایندگانی از استانداری، نیروی انتظامی، اطلاعات، سازمان بازرسی، دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی و اصناف عضو کمیته امنیتی انتظامی و هیات نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا هستند، افزود: اعضای این کمیته که منسوبین استاندار هستند بر مصوبات ستاد کرونا استان نظارت جدی داشته و بدون تعارف برخورد خواهند کرد.

او ضمن درخواست از همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد: براساس مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا از دستگاه‌های دولتی خواسته شده که به افرادی که ماسک نمی‌زنند خدمات ارایه ندهند.

توقع کار سخت از مردم نداریم

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تامین سلامتی مردم مهمترین هدف ما در ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها است، گفت: ما توقع کار سخت از مردم را نداریم و تنها به آنها توصیه جدی می‌کنیم که در زمان خروج از منزل تا بازگشت ماسک بزنند و در صورت استفاده از امکانات و تجهیزاتی در بیرون از منزل حتما از دستکش استفاده نمایند.

مرادی، حداقل انتظار مسوُولان از مردم را همراهی برای اجرای مصوبات و دستورالعمل‌ها در راستای تامین سلامتی افراد و جامعه دانست و افزود: برای شکست کرونا به عنوان یکی از دغدغه‌های امروز مردم و مسوُولان نیاز جدی به همراهی و مشارکت مردم داریم.

بیش از ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شده است

رییس هیات نظارت بر عملکرد و ارزیابی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا و ایجاد ستاد مدیریت کرونا در استان تاکنون ۲۸ جلسه استانی برگزار و ۳۲۱ مصوبه نیز تصویب شده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد مصوبات در استان اجرایی شده است.

مرادی، کرمانشاه را یکی از استان‌های پیشرو در زمینه مدیریت کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و افزود: کرونا در این استان در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ کنترل و مدیریت شد اما پس از تعطیلات عید فطر به دلیل افزایش مسافرت‌ها و دید و بازدیدها شاهد شیوع بیماری در استان بودیم.

او با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های گردشگری کشور است، گفت: در ماه‌های اسفند و فروردین (تعطیلات نوروز) با همکاری نیروی انتظامی از ورود بیش از ۱۵ هزار خودرو به داخل استان با کمترین جریمه، توقف و تنشی جلوگیری کردیم و آنها را به استان‌های مبدا عودت دادیم.

وی پندار غلط در میان برخی از مردم که کرونا تمام شده است را یکی از دلایل شیوع بیماری در استان از خرداد به بعد دانست و گفت: ۵۰ درصد شیوع کرونا به دلیل همین رفتارهای غلط است و اگر همه به توصیه های بهداشتی توجه کنند و آن را جدی بگیرند شاهد کاهش کرونا در استان خواهیم بود.

دنبال ایجاد محدودیت برای زندگی مردم نیستیم

رییس هیات نظارت بر عملکرد و ارزیابی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه در ادامه گفت: ایجاد محدودیت ناخواسته برای استان خوب نیست لیکن ما در وضعیت بد و بدتر قرار گرفته ایم. بد یعنی اعمال محدودیت و بدتر یعنی شاهد تلفات و مرگ و میرهای بیشتر و پر شدن بیمارستان‌ها و گسترش اپیدمی باشیم.

مرادی افزود: ما مجبوریم که محدودیت‌هایی اعمال کنیم و اجازه نخواهیم داد که ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت مردم که به پروتکل های بهداشتی توجهی ندارند همه مردم را به گروگان بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بنای ما در این چهار ماه شیوع کرونا بر مدارا و هم افزایی بوده است، گفت: اما شرایط استان اکنون اجازه تساهل و تسامح را به ما نمی دهد و اگر بی توجهی کنیم وضعیت استان بدتر می شود.

کرونا در کشور به خوبی مدیریت شده است

رییس هیات نظارت بر عملکرد و ارزیابی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش همه مجموعه و مسوولان در کنترل بیماری کرونا در کشور و استان به خصوص حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، گفت: باوجود تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی بر روی دولت و مردم، خوشبختانه کرونا به خوبی در کشور کنترل و مدیریت شده است.

عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی استان قابل تقدیر است

وی همچنین با تقدیر از عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی استان در کنترل و مدیریت کرونا افزود: نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج در استان هم در جبهه پشتیبانی انسانی و تجهیزاتی به کنترل کرونا کمک کردند و هم با وجود حساسیت های موجود امنیت استان را در این وضعیت به خوبی تامین کردند.

مرادی با بیان اینکه بیماری کرونا در بدترین شرایط تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران شیوع پیدا کرد، افزود: باوجود همه محدودیت ها و فشارهای اقتصادی، مسوُولان با تلاش و همراهی مردم توانستند به خوبی این بیماری را کنترل و مدیریت کنند.

کرونا فضیلت‌های اخلاقی را احیا کرد

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کرونا خسارات زیاد جانی و مالی به ملت ایران وارد کرد، گفت: این بیماری در کنار همه تهدیدات، فرصت های جدیدی را پیش روی ملت ایران گذاشت که احیای فضیلت های اخلاقی، در قالب کمک به همنوعان ، افزایش سرمایه های اجتماعی، تقویت فرهنگ بسیج و مشارکت از جمله آنها بود.

ایران به کارگاه آموزشی تبدیل شده است

رییس هیات نظارت بر عملکرد و ارزیابی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز در همه کشور شاهد برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی به شکل های مختلف و توسط بخش های مختلف هستیم، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، کشور به یک کارگاه آموزشی بزرگ برای مدیریت و مقابله با کرونا تبدیل شده است.

مرادی از همه دستگاه های اجرایی در استان کرمانشاه خواست تجربیات خود را در زمینه مقابله و مدیریت کرونا جمع آوری و احصا کنند و تاکید کرد که این تجربیات باید مستندسازی شود و برای بعدها برای مدیریت های بحران به کار خواهد آمد.

وی با بیان اینکه بحران های اخیر مانند زلزله، سیل و کرونا به تجربیات مسوولان و مردم ما در زمینه بحران کمک های زیادی کرد، گفت: باوجود تحریم و مشکلات و فشارهای اقتصادی، کرونا به خوبی در ایران مدیریت شده و دشمنان ما از این مدیریت خوب ملت و مسوولان ایران ناراحت هستند.

شناسایی بیش از ۲ هزار کرونایی جدید در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۵ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید.
دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.

او گفت: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی تاکید کرد مردم جدا از سفرهای غیرضروری و به ویژه سفر به استانهای خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند.
۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید