اخبار

هشدار کرونا خطاب به ورزشکاران و جوانان

هشدار کرونا خطاب به ورزشکاران و جوانان

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : متاسفانه اخیرا در کشور و استان ما تعدادی از جوانان و ورزشکاران هم به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان و حتی بخش ICU بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، دکتر بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیماری کرونا سن وسال خاصی نمی‌شناسند اگرچه شیوع این بیماری در سالمندان خطرناکتر است، اما در سایر افراد چه جوانان و چه میانسالان می‌تواند با مخاطرات جدی این افراد را در معرض خطر قرار دهد.

او گفت : از ورزشکاران و جوانان می‌خواهیم که حتما ماسک بزنند، در اماکن عمومی کمتر حاضر شوند، شستشوی دست‌ها و با آب و صابون را جدی بگیرند و بی‌پروا نباشند.

دکتر بیگلری افزود : ویروس کرونا به این زودی‌ها رفتنی نیست و در فصل تابستان نیز ضعیف نشده است بلکه با قدرت افراد را آلوده میکند پس بهترین راه پیشگیری است.

او افزود : باید به آمار‌ها و اخباری که ارائه می‌شود خوب دقت کنیم الان برخی از استان‌ها از جمله استان ما در وضعیت قرمز قرار دارند، درشرایطی که وضعیت بحرانی است هرگونه تجمع، تماس و تردد می‌تواند خطر انتقال بیماری را افزایش دهد.

دکتر بیگلری ادامه داد : در برخی از ورزش‌ها مانند کشتی و فوتبال تماس بین افراد بیشتر است لذا توصیه می‌شود در سالن‌های ورزشی و سایر اماکن از تجمع و تماس اکیداً خودداری شود تا زمانیکه وضعیت کرونا از حالت قرمز بیرون بیاید و توسط مقامات بهداشتی اعلام شود که برخی از ورزش‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد.

او افزود : برخی ورزش‌های انفرادی مانند دونده‌ای که تنها می‌دود احتمال خطر کمتری دارداما ورزش‌های گروهی که رقابت بین چند نفر می‌باشد مخصوصاً اگر سالن ورزشی فاقد تهویه مناسب باشد و یا تجمع افراد باعث تعریق گردد می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد و باید به آینده موکول شود.

دکتر بیگلری گفت : بیماری کرونا از طریق صحبت کردن و قطرات تنفسی می‌تواند به راحتی منتقل شود و مخاطراتی جدی برای سلامت ورزشکاران را داشته باشد.

او گفت : درخواست ما از ورزشکاران این است که به عنوان الگوی اخلاقی و ورزشی جامعه از شرکت در مجالس گروهی نظیر عروسی وعزا اکیدا خودداری نمایند .
۲۲ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید