اخبار

دکتر مرادی: مردم نقش مهمی در روند کاهشی موارد بستری مبتلا به کرونا در استان دارند

دکتر مرادی: مردم نقش مهمی در روند کاهشی موارد بستری مبتلا به کرونا در استان دارند
 
رئیس دانشگاه گفت: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مهمی در روند کاهشی موارد بستری مبتلا به کرونا در استان دارند
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی در نشست امروز ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۱۰ روز گذشته تعداد موارد بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان روند کاهشی داشته که این امر نتیجه زحمات همکاران گرامی و همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی است.
 
وی اظهار داشت:مهمترین مسئله این است که مردم باید همواره  پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد کاهش موارد بستری باشیم.
 
رئیس دانشگاه گفت:با توجه رویداد مهم امتحانات جامع مانند کنکور سراسری و فرارسیدن ماه محرم و شروع ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) باید پروتکل های بهداشتی ویژه ای در این خصوص اجرا شود.
 
دکتر مرادی خاطرنشان کرد:تجربه کشوری نشان داده شهرهایی که از پیک بیماری کرونا عبور کرده اند  ممکن است دوباره با پیک بیماری مواجه شوند و ما باید همیشه آمادگی  لازم را برای مقابله با شرایط داشته باشیم .
 
وی با توجه به شروع فصل آنفلوانزا و شروع احتمالی افزایش ابتلا در پاییز گفت:از هم اکنون بایستی به فکر فراهم کردن تخت ها و تجهیزات همچون اکسیژن برای مهرماه باشیم.
 
وی گفت:همکاران اپیدمیولوژیست باید براساس مسائل علمی ، پیش بینی های لازم برای نیاز استان به تعداد تخت های ویژه و ICU را داشته باشند تا بر اساس تجهیزات و امکانات مورد نیاز ، نقشه راه مناسب جهت مقابله با بیماری کرونا در فصل  پاییز در دانشگاه تدوین شود.
 
دکتر مرادی با بیان اینکه در ستاد کرونای استان احکام مناسبی از طرف دادستانی اخذ شده گفت: مثلاً اینکه با صاحبان مجالس عزا  و شادی برخورد می شود و این موارد بسیار کمک کننده است.
 
وی افزود: همچنین در این ستاد مقرر شد از افرادی که جزو پروتکل انجام آزمایشات نیستند ،تنها در قبال اخذ وجه برای آنان آزمایش انجام شود.
 
دکتر مرادی ادامه داد:امحای زباله های بیمارستانی بر اساس پروتکل های تعیین شده و مصوبات ستاد استانی کرونا از این پس با همکاری شهرداری انجام خواهد شد.
 
آدرس تلگرامی مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی پیرامون بیماری کرونا در استان کرمانشاه : k_health@
 
۲۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید