اخبار

عملکرد سیستم بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد

عملکرد سیستم بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد

کارشناس نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد، گفت: می‌توان با رعایت نکاتی از قبیل رژیم غذایی متوازن و تنظیم سطح ویتامین‌های بدن، کاهش استرس، تحرک کافی، خواب کافی، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد.

دکتر «سمیه سلیمانی‌مهر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی مواد مغذی که منجر به افزایش عملکرد سیستم ایمنی، کاهش ترشح سایتوکاین‌های التهابی، کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش قدرت آنتی اکسیدانی بدن، پیشگیری از پراکسیداسیون لیپیدها، حفظ یکپارچگی غشاء Tcellها، حفظ اتصالات محکم بین سلول‌ها، پیشگیری از تغییر در ژنوم ویروس، بهبود وضعیت کموتاکسی و فاگوسیتوز می‌شود، در درمان عفونت‌های ویروسی موثر است.

وی اضافه کرد: بنابراین تامین مقادیر کافی از ویتامین‌های محلول در چربی A ،D ،E و محلول در آب B و C و مقادیر کافی مواد معدنی(سلنیم، روی و آهن) و اسیدهای چرب بلند زنجیر امگا ۳ و ۹ از طریق یک رژیم غذایی مناسب یا از طریق مکمل‌های رژیمی ‌ممکن است به عنوان یک مداخله مناسب در پیشگیری و یا درمان کووید-۱۹ تاثیر داشته باشند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از ماسک در بیرون از منزل، رعایت فاضله حدود ۲ متری و شست و شوی مرتب دست‌ها است.

سلیمانی‌مهر افزود: در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن باید ابتدا مراقب باشیم به ویروس کرونا مبتلا نشویم و تنها راهکار ساده برای جلوگیری از ابتلا نیز رعایت توصیه های بهداشتی است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز سوم مرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

او گفت: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
۴ اَمرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید