اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مجوز پارک فناوری سلامت گرفت

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مجوز پارک فناوری سلامت گرفت

 مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااعلام اینکه امسال وزارت بهداشت مجوز پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را صادر کرد، گفت: احداث پارک فناوری سلامت آغاز یک مرحله جدید از توسعه فناوری برای دانشگاه است و کمک شایانی به توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه سلامت خواهد کرد.

دکتر کامبیز ورمیرا روز دوشنبه در گفت و گو با میزخبر روابط عمومی دانشگاه افزود: همواره باید بین علم و ثروت چرخه ای وجود داشته باشد تا بتوانیم با توسعه علم به توسعه ثروت دست یابیم.

او گفت: در این راستا مسیری را پیش رو داریم که هدف آن تبدیل علم در فرایند آموزش به تحقیقات و در قدم بعدی تولید فناوری می باشد.

وی اظهارداشت: در بسیاری از موارد مثلا تولید دارو، پس از ساخته شدن یک داروی جدید و امکان تولید به لحاظ صنعتی و عرضه آن، تا زمانی که به دست مردم برسد فرآیند مجزایی را می طلبد که در حقیقت باید آن فناوری به صنعت انتقال پیدا کند و یا اینکه توسط عاملینی که آن را توسعه داده اند وارد فرآیند تولید شود.

وی تصریح کرد: مراکز رشد زمینه سازی لازم را در راستای منتهی شدن تحقیقات به فناوری فراهم می سازند تا این فناوری امکان تولید را به عنوان نمونه اولیه در مرحله آزمایشگاهی به پایلوت داشته باشد.

مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: زمانی که تولید به مرحله ای رسید که قابل استفاده و تجربه برای مردم باشد، تولید محصول باید در قالب یک شرکت جدید توسعه پیدا کند و به یک اقتصاد پایدار منجر شود و در این مرحله نقش پارک های فناوری بسیار موثر است.

ورمیرا افزود: ایجاد پارک فناوری نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها و امکانات لازم است و در غیر این صورت پارک نمی تواند اثربخشی لازم و کار کرد لازم را داشته باشد.

او گفت: هدف اصلی راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی از لحاظ تعداد هسته ها و واحدهای فناوری هستیم.

به گفته او، تعداد ۷۷ واحد فناوری در این دانشگاه فعالیت داشت که ۲۰ واحد آن به دلیل نداشتن عملکرد مطلوب و کیفیت مناسب از چرخه فعالیت خارج شده اند.

وی توضیح داد که اکنون فعالیت واحدهای فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که عملکرد قابل قبولی داشته اند تولید ثروت قابل توجه و اشتغال زایی حدود ۵۰ نفر در این شرکت ها را به همراه داشته است.

وی افزود: با اقدامات و تلاش های انجام شده شرایط مناسبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ایجاد شد که ابعاد مراکز حمایت کننده را از یک مرکز رشد به یک پارک فناوری سلامت گسترش دهیم.

۶ اَمرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید