اخبار

تلاش برای راه اندازی مگا آی سی یو ‌در کرمانشاه

تلاش برای راه اندازی مگا آی سی یو ‌در کرمانشاه
 
رئیس دانشگاه مهمترین مسئله مورد توجه را پیش بینی وضعیت آینده برای بیماری کرونا در استان دانست و گفت:میزان موارد بستری مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه در یکی دو هفته گذشته سیر نزولی داشته است اما این وضعیت بسیار  شکننده است و در صورت نادیده گرفتن پروتکل ها ی بهداشتی با افزایش تعداد موارد بستری و مرگ میر در استان مواجه خواهیم شد.  
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی در نشست ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با توجه به رویدادهای پیش رو در استان و کشور پیش بینی وضعیت خوبی در زمینه موارد مبتلا و بستری در استان نخواهیم داشت و در اواخر شهریور و اوایل مهر با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ مواجه خواهیم بود.
 
وی افزود:بنابراین پیش بینی های لازم برای مقابله با این مسئله هم در بعد بهداشتی و هم در بعد درمانی و همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز  بسیار ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.
 
دکتر مرادی اظهار داشت:بر این اساس دانشگاه در حال تدوین نقشه راه برای مدیریت و مقابله با کرونا در پاییز و زمستان می باشد و در این نقشه پیش بینی های لازم در خصوص  امکانات، تجهیزات و داروی مورد نیاز و میزان افزایش تعداد تخت های لازم به ویژه در بخش های  ICU مد نظر قرار می گیرد.
 
به گفته وی تعداد تخت های ICU در بیمارستانهای استان مناسب نیست و باید ۳۰ درصد تخت های موجود در هر بیمارستان را  تخت ICU  تشکیل دهد .
 
رئیس دانشگاه عنوان کرد:با تلاش های انجام شده  تعداد ۲۰ تخت ICU به بیمارستان فارابی و ۵۰ تختICU نیز به بیمارستان امام رضا(ع)  افزوده خواهد شد.
 
وی افزود: راه اندازی مگا آی سی یو و تامین تجهیزات مورد نیاز آن از اولویت های اصلی دانشگاه در شرایط کنونی و در راستای فراهم سازی امکانات لازم برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹  است .
  
مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا id=@k_health


۷ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید