اخبار

استاندار: برگزاری نمایشگاه در کرمانشاه ممنوع است

استاندار: برگزاری نمایشگاه در کرمانشاه ممنوع است

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: براساس نظر کارشناسان بهداشتی تا رسیدن به وضعیت پایدار برگزاری هرگونه نمایشگاه در سطح استان ممنوع است.

هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت و مهار بیماری کرونا اظهارداشت: اگر امروز شاهد هستیم وضعیت کرمانشاه نسبت به ماه‌های گذشته و دیگر استان‌ها از شرایط بهتری برخوردار است به دلیل همکاری گسترده و مستمر مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک، توجه به فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمع ها است.
وی افزود: از همراهی و مشارکت مردم فهیم استان کرمانشاه برای مبارزه با کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری صمیمانه قدردانی می کنیم و تداوم مسیر مهار کرونا منوط به استمرار این رفتار و فرهنگ مطلوب رعایت توصیه های بهداشتی است.
استاندار کرمانشاه گفت: زحمات اعضای ستاد کرونا، کادر درمانی، بهداشتی و خدماتی در مراکز ارایه خدمات و بیمارستان‌های استان شایسته تقدیر است.
بازوند یادآور شد: محدودیت های راه اندازی کارگاه های تأمین اقلام بهداشتی و به ویژه ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید برداشته شود و به لحاظ تامین تجهیزات باید به خودکفایی برسیم.
وی ادامه داد: توزیع و تهیه اقلام به سهولت انجام شود و حتما قیمت مصوب ستاد ملی مدنظر قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فرمانداران در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند بر اجرای پروتکل های بهداشتی و نظارت جدی بر آیین های عروسی و عزاداری و از برگزاری تجمع ها جلوگیری نمایند.
بازوند با بیان اینکه امکان برگزاری نمایشگاه های تخصصی در استان میسر نیست، افزود: همه محدودیت ها و ممنوعیت ها به خاطر سلامت مردم اعمال می شود و اولویت سلامت عمومی مردم است.
وی گفت: در خصوص آیین های جشن اعیاد و یا عزاداری ماه محرم تابع تصمیم و نظر کارشناسان بهداشت و درمان و مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم؛ البته ستادهای استانی هم اختیاراتی دارند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه توزیع شربت نذری در اماکن عمومی و سایر محل های تجمع ممنوع است، ادامه داد: توزیع غذا در ایام محرم در هیچ محلی امکان پذیر نیست و توصیه شده است این نذری ها به صورت کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده صورت گیرد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۲۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ رسید.



۱۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید