اخبار

"سیاره ای سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر"

"سیاره ای سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر"



از آنجا که تغذیه با شیر مادر نمونه بارزی از ارتباط عمیق بین سلامت انسان و اکوسیستم های طبیعت است بنابر این باید"تغذیه با شیر مادر، غذای تجدید پذیر طبیعی و از نظر محیط زیست" ایمن و سبز باشد.

رییس گروه سلامت کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: تغذیه با شیر مادر بدون آلودگی، بدون تولید زباله و نیاز به بسته بندی ندارد و به راحتی در اختیار مصرف کننده که همان شیرخوار می باشد قرار می گیرد و در این راستا شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در سال 99 به تأثیر تغذیه شیرخواران بر تغییرات آب و هوایی و محیط زیست و هم چنین ضرورت حفظ، ترویج و حمایت از تغذیه با شیر مادر، در راستای سلامت کره خاکی و ساکنان آن می پردازد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بهناز کاملی افزود: با بیان اینکه با پرداختن به برنامه تغذیه با شیر مادر، سلامت مادران و کودکان این مرز و بوم را تضمین خواهیم کرد، موضوع شعار به گونه ای تنظیم شده است که ارتباط بین تغذیه با شیر مادر و تغییرات آب و هوایی و محیط زیست را برجسته می کند.

وی در ادامه کاملی تاکید کرد: شیر مادر همیشه با حرارت مناسب و در هر زمان برای استفاده شیرخوار آماده و در دسترس است و به هیچ گونه بسته بندی و ملزومات دیگری نیاز ندارد ضمن اینکه نیاز به ضد عفونی کردن ندارد و باعث آلودگی هم نمی شود بنابراین تغذیه با شیر مادر بر هر روش دیگری ارجحیت دارد .

 رییس گروه سلامت کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه به بررسی اهداف هفته جهانی با شیر مادر پرداخت و گفت: در این خصوص می بایست ارتباط بین تغذیه با شیر مادر و محیط زیست را به عموم مردم اطلاع رسانی کنیم و سپس جایگاه تغذیه با شیر مادر را به عنوان یک تصمیم هوشمندانه زیست محیطی تثبیت کنیم و در نهایت در این زمینه می توانیم از افراد تاثیرگذار و سازمانها جهت تعامل و مشارکت در تاثیرگذاری بیشتر اقدامات کمک بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه مصرف شیر مصنوعی ضرر غیر قابل جبرانی به محیط زیست و طبیعت وارد می کند گفت:شیر های مصنوعی در کارخانه تولید شده و در حرارت بسیار بالا به پودر تبدیل می شوند ،این فرایند با استفاده انرژی حاصل از برق یا سایر انرژیها که هم گران است و هم باعث آلودگی محیط زیست می گردد صورت می گیرد.

کاملی اضافه کرد:سایر ملزومات مورد نیاز تغذیه با شیر مصنوعی نیز نظیر قوطی شیر خشک، بطری، سر شیشه و پستانک هم معمولا پس از مصرف دور ریخته می شوند این مواد در طبیعت به راحتی تجزیه پذیر نیستند و اکثر آنان در خاک بعد از 200 تا 400 سال طول می کشد تا تجزیه شوند .



۱۳ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید