اخبار

جامعه پزشکی کرمانشاه شهید دیگری تقدیم پاسداری از سلامت مردم کرد

جامعه پزشکی کرمانشاه شهید دیگری تقدیم پاسداری از سلامت مردم کرد

جامعه سلامت کرمانشاه روز سه‌شنبه یکی دیگر از ایثارگران خود را در راه سلامتی مردم از دست داد تا ششمین شهید خدمت را در کارنامه ایثار و خدمت رسانی به ثبت برساند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیدیت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دکتر «بهمن اسمی» متخصص بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در تهران بستری بود به دیدار حق شتافت.

مهدی محمدی افزود: این پزشک مدافع سلامت و شهید خدمت که دانشجوی ورودی سال ٦٦ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود و به عنوان مدیر دانشجویی این دانشگاه نیز فعالیت کرده بود، تا پیش از این در بیمارستان‌های کرمانشاه بخصوص بیمارستان گلستان، ایثارگرانه به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خدمت می کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در پیامی با تسلیت فوت دکتر بهمن اسمی، نوشت: موج بیماری ناشی از ویروس کرونا جان یکی دیگر از همکاران کوشا و عزیزمان در دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه را گرفت و ‌این جمع مدافع سلامت مردم را ، داغدار کرد.

در ادامه پیام دکتر محمودرضا مرادی آمده است: دکتر بهمن اسمی که فرزند همین دانشگاه بود، علاوه بر اینکه در مقطعی به عنوان ‌مدیر امور دانشجویی فعالیت نمود، در کسوت پزشک عمومی و سپس متخصص بیهوشی در بیمارستان‌های شهر کرمانشاه و ‌شهرستان هرسین، صادقانه به مردم استان خدمت نمود.

این پیام می افزاید: جامعه پزشکی کرمانشاه با تنی زخمی از جنگ شبانه روزی و طاقت فرسا با کرونا، فقدان این پزشک‌ دلسوز و مردمی را که در بحران کرونا در خط اصلی و ‌مقدم مبارزه، به ویروس مبتلا شده و ‌سرانجام جان عزیز خود را از دست داده و به خیل شهدای خدمت پیوست، جانکاه و سخت دانسته و بر این مصیبت ، داغدار و ‌اندوهبار شدند.

در ادامه این پیام همچنین آمده است: اینجانب با قلبی سرشار از غم از دست دادن همکاران گرامی ، از سوی مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به خانواده و ‌دوستان، بازماندگان و خویشان آن عزیز سفر کرده تسلیت می گویم و شادی روح آن مرحوم را از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

دکتر مرادی یادآوری کرد: همچنین یادآوری می کنم که متاسفانه بی مبالاتی و بی توجهی عده ای از مردم به دستورات بهداشتی، موجب از دست رفتن چنین سرمایه های گرانبهایی برای استان و کشور می شود و ‌لازم است بدانیم که مبارزه با این بیماری نیازمند عزم جدی همگانی بوده و هرگونه کوتاهی، عواقب سخت و زیانباری در پی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از روز گذشته تا ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته او همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
۱۵ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید