اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : خبرنگاران را باید روشنگران نامید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : خبرنگاران را باید روشنگران نامید
 
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز خبرنگار را تبریک گفته ، از آنان تقدیر کرد. 
 
 
                        🔅به نام خدا 🔅
 
 
در بطن جامعه حرفه ها ، تخصص ها و فن های مختلفی برای برآوردن نیازهای گسترده اعضای آن ،در طول زمان ایجاد شده و همواره با اتکا به تجربه و دانش بشری گسترش یافته اند. این نیازها از ابتدایی ترین خواسته های انسان شروع و به کمال او ختم می شود.
 
 بنا بر ذات آدمی ، یکی از نیازهای او که در آغاز برای آگاهی از محیط پیرامون در جهت حفظ بقا شکل گرفت ، نیاز خبری بود که در ادوار تاریخی با استفاده از رسانه های ساده و پیچیده اما رو به پیشرفت ، در میان انسانها منتشر گردیده و طبیعتا در دنیای حاضر با گسترش خیره کننده فناوری ارتباطات و اطلاعات شکلی نوین و همگانی به خود گرفته و در حد اعلا توسعه یافته است.
 
 هرچند که در دنیای امروز "شهروند خبرنگار" مفهوم جدید و گسترده ای یافته است ، اما در این میان وظیفه اصلی و حرفه ای بر عهده خبرنگاران ، صاحبان و کارگزاران رسانه است به گونه ای که تلاش آنها فراتر از وظیفه خطیر خبر رسانی ‌با کارکردهایی همچون نقد ، روشنگری ، فرهنگ سازی و پرورش افکار عمومی ، بیش از گذشته در جامعه ستودنی و اثر بخش شده ، به نحوی که خود عبارت "خبرنگاران"  به تنهایی نمی تواند گویای این حجم عظیم فعالیت باشد و شاید بهتر آن است که آنان را "روشنگران " بنامیم.
 
این عزیزان در تمامی زمانها بخصوص در چند ماهه اخیر و در اپیدمی کرونا زحمات چشمگیری برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی انجام دادند که منجر به تغییر رفتار مردم و پیش گرفتن شیوه جدید زندگی با مقتضیات این زمان گردید ، به طوری که می توان تواتر و حجم وسیع انتشار و انتقال مطالب و اخبار با محتواهای" کووید ۱۹" را کم نظیر نامیده و این کنش ها را درخشان توصیف کرد.
 
این همکاری و همدلی امیدبخش به نحوی است که ما خادمان سلامت واقعا خبرنگاران را همچون همکاران دلسوز و همراه خود می دانیم و به تداوم این همکاری در مسیر سختی که در حال گذراندن آن هستیم، دلگرمیم .
 
 ضمن تبریک روز خبرنگار ، صمیمانه از همه این عزیزان ، در تمامی حوزه های خبررسانی و رسانه اعم از دیداری ، شنیداری ، مکتوب و مجازی تقدیر و سپاسگزاری می نمایم.
 
                         دکتر مرادی 
                         رییس دانشگاه
 
 
۱۷ اَمرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید