اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: شرایط کرونا در پاییز و زمستان سخت می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: شرایط کرونا در پاییز و زمستان سخت می‌شود

 

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به همزمان شدن شیوع کرونا و انفلوآنزا پیش بینی می شود که شرایط بیماری در پاییز و زمستان سخت می شود.

دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: برهمین اساس نقشه راه پاییز و زمستان توسط دانشگاه تدوین شده و تمام پیش بینی های لازم در خصوص امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بیماری در این شرایط صورت گرفته است.
وی افزود: مقابله با بیماری کرونا تاکنون به خوبی در استان مدیریت شده است که این امر با همدلی، همراهی و همکاری مسوولان استانی و مردم فهیم استان انجام گرفته است.
رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در این مدت مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا در استان داشته اند و از این پس نیز مهار کووید ۱۹ تنها با همراهی و همکاری مردم امکان پذیر است.
دکتر مرادی ادامه داد: همکاری مردم موجب تداوم سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان می شود و از مردم می خواهیم همچنان دستورالعمل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک را رعایت نمایند.
وی تاکید کرد: با توجه به ویژگی های اپیدمیولوژیک بیماری و همزمانی آن با شیوع آنفاوانزا فصلی در پاییز و زمستان پیش بینی می گردد شرایط دشواری در نظام سلامت کشور و به تبع آن کرمانشاه داشته باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۷۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،‌ مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید