اخبار

کم تحرکی از مهمترین عوامل ابتلا به پوکی استخوان است.

کم تحرکی از مهمترین عوامل ابتلا به پوکی استخوان است.
دکتر رضایی : ورزش جزء لاینفک زندگی هر انسانی است. با انجام فعالیت ورزشی در واقع جریان سازندگی اندامها و استخوانها آغاز می شود،
یک متخصص بیماریهای استخوان و مفاصل در کرمانشاه عقیده دارد که کم تحرکی و عدم انجام فعالیت ورزشی از مهمترین عوامل ابتلا به پوکی استخوان است.
 
دکتر سیروس رضایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: کم تحرکی باعث می شود تا جریان خون رسانی و بالطبع اکسیژن رسانی به اندامها و استخوانها مختل شود و بستر برای ابتلا به پوکی استخوان فراهم گردد.
 
دکتر رضایی در ادامه تصریح کرد: ورزش جزء لاینفک زندگی هر انسانی است، با انجام فعالیت ورزشی در واقع جریان سازندگی اندامها و استخوانها آغاز می شود، لذا ورزش را نمی توان مربوط به دوران خاصی عنوان کرد.
 
وی گفت: هر چند باید در هر سنی به انجام حرکت ورزش توجه داشت، اما از سوی دیگر هر نوع فعالیت ورزشی برای سن خاصی مناسب است و باید این فاکتور مورد توجه قرار گیرد.
 
دکتر رضایی در خاتمه با اشاره به اینکه دوران بلوغ آغاز اوج فعالیت ورزشی است اظهار داشت: تراکم استخوانی از سن 40 سالگی به بالا کاهش می یابد و فرایند پوکی استخوان آغاز می شود، لذا انجام فعالیت ورزشی در این سن بسیار اهمیت دارد.
۷ آذر ۱۳۸۹ ۱۱:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید