اخبار

پیام تبریک رییس دانشگاه به مناسبت روز پزشک

پیام تبریک رییس دانشگاه به مناسبت روز پزشک
 رییس دانشگاه در پیامی فرا رسیدن زاد روز بوعلی سینا و روز پزشک را تبریک گفت.
 
                        "به نام خدا"
 
اول شهریور ماه روز بزرگداشت حکیم و طبیب بزرگ ایرانی ابوعلی سینا و روز پزشک، یادمان باشکوهی برای پزشکانی است که همواره و در تمام ساعات شبانه روز و طول سال، در جدال انسان بین بیماری و سلامت و یا مرگ و زندگی، در کنارشان بوده و می کوشند تا با نجات جان هر فرد از مرگ و هر تن از رنجوری، احیاگر انسان و بنا بر روایت قرآن، احیاگر جامعه بشری باشند.
 
اما نیمی از فاصله روز پزشک سال گذشته تا روز پزشک امسال، روزها و شب های آزمون های سخت و طاقت فرسایی برای پزشکان بود، به صورتی که آنان در عالمگیری ویروس کرونا، با احساس مسئولیت قوی و انسان دوستی مثال زدنی و ایثار و مشقت فراوان، آزمون دشواری را تا به امروز با موفقیت گذرانده، در آن نمره قبولی و محبوبیت را نزد مردم به دست آورده و رضایت خداوند را از آن خود کرده اند.
 
پزشکان با خلق حماسه های تاریخی نشان دادند که این سوگندخوردگان نجات مردم تا پای جان بر سر پیمان خود با خدا و مردم پایدار مانده‌اند و هیچ چیز حتی بذل جان نیز مانع انجام آن نمی شود و همه شاهد بودیم که در این مدت، متأسفانه جامعه پزشکی جمعی از بهترین و خدمتگزارترین عزیزان خود را در راه کمک به مردم بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، از دست دادند.
 
اکنون در حالی وارد ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) می شویم که روز پزشک با این مناسبت معنوی همزمان شده و ما دلهایمان لبریز از یاد حسین(ع) و عزای محرم، سرشار از اندوه دوری این عزیزان و حسرت از دست دادن فرزندان نخبه میهنمان است و امیدواریم این عزیزان با شهدای کربلا محشور شده و روح پاک آنان نزد پروردگار مهربان به آرامش برسد.
 
این روز را با یاد تک تک مدافعان و شهدای راه سلامت مردم،  گرامی داشته، از همکاران ارجمند تقدیر می کنم و امیدوارم در کنار هم بتوانیم از این سختیها گذشته و با بازگشت مردم به زندگی عادی، وظیفه بسیار سنگینی را که در این مقطع به دوش داریم به سلامت به سرانجام رسانیم.
 
باور ما این است که بهترین تبریک و تقدیر از پزشکان و کادر درمان، رعایت سه اصل شستشوی دست ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است که به اختصار (شفا) نامیده می باشد و رعایت این اصول بهترین هدیه برای محافظت از سلامت خادمان سلامت در حوزه بهداشت و درمان است که امیدواریم کماکان و بدون وقفه و سستی از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.
 
                        دکتر مرادی 
                         رییس دانشگاه
 
۳۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید