اخبار

عدم استفاده از کمربند ایمنی، مهمترین عامل مرگ در تصادفات رانندگی است

عدم استفاده از کمربند ایمنی، مهمترین عامل مرگ در تصادفات رانندگی است
عدم استفاده از کمربند ایمنی ، خطر پرتاب شدن از شیشه اتومبیل و برخورد با شیشه را در پی دارد و از جمله مهمترین عوامل خطر و مرگ در تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

رییس اداره پیشگیری از حوادث:

عدم استفاده از کمربند ایمنی، مهمترین عامل مرگ در تصادفات رانندگی است

عدم استفاده از کمربند ایمنی ، خطر پرتاب شدن از شیشه اتومبیل و برخورد با شیشه  را در پی دارد و از جمله مهمترین عوامل خطر و مرگ در تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از حوادث مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کمربند ایمنی، ریسک مرگ را در راننده و سرنشین جلوی خودرو 40 تا 65 درصد و در سرنشینان عقب 25 تا 75 درصد کم می‌کند و از جمله مهمترین مداخلاتی است که هزینه اثربخشی آن ثابت شده است و امروزه استفاده از آن برای تمام سرنشینان خودرو ضروری است.
دکتر مشیانه حدادی با اشاره به این که مهمترین علت مرگ و میر انسانی در تصادفات وسایل نقلیه، صدمات و آسیب‌های مغزی و نخاعی است، افزود: رانندگانی که هنگام تصادفات به بیرون پرتاب می‌شوند، 25 برابر زمانی که داخل وسایل نقلیه هستند، دچار جراحت و مرگ خواهند شد.
دکتر حدادی تصریح کرد: در حال حاضر سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از وسایل محافظت کننده شخصی از جمله کلاه ایمنی، کمربند ایمنی و صندلی کودک در دنیا، از مهمترین ریسک فاکتورهای حوادث ترافیکی شناخته شده است.
۹ آذر ۱۳۸۹ ۱۰:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید