اخبار

مبتلایان شناسایی شده کرونا در کشور فراتر از ۴۰۰ هزار نفر

مبتلایان شناسایی شده کرونا در کشور فراتر از ۴۰۰ هزار نفر

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت ۱۲۸ بیمار در شبانه رو گذشته در کشور خبر داد.


به گزارش وبدا، دکتر سیما سادات لاری با اعلام این خبر افزود: از دیروز تا امروز ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۵۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۲ هزار و ۲۹ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۱۵۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۳۴۶ هزار و ۲۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود: ۳۷۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر لاری همچنین گفت: تا کنون سه میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در استان

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه گفت: در شبانه روز گذشته ۲۵ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۳۸۹۰ نفر رسید.

به گفته وی هم اکنون ۲۹۳ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی گفت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان چهار نفر است که سه نفر از شهرستان کرمانشاه و یک نفر نیز مربوط به شهرستان کنگاور می باشد.

محمدی گفت:با احتساب آمار فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۵۵۰ نفر رسید.

به گفته وی از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۱۵۵۱ نفر بستری و ۱۰۷۱۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی همچنین گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۶۴ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻

🆔@k_health

 

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید