اخبار

روند بیماران بستری در استان کرمانشاه صعودی است

روند بیماران بستری در استان کرمانشاه صعودی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در ۱۰‌ روز گذشته تعداد موارد بستری بر اثر ابتلا به کرونا در استان افزایش پیدا کرده است، گفت: این روند باتوجه به بازگشایی مدارس و شروع فصل پاییز و زمستان و هم زمان با شیوع آنفلوانزا در فصل های سرد سال همچنان ادامه خواهد داشت.

دکتر «محمودرضا مرادی» روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: براین اساس پیش بینی های لازم در خصوص امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مواجه با این بیماری در استان صورت گرفته است.

او گفت: در بازدید صبح امروز از بیمارستان فارابی بحث تبدیل نمازخانه بیمارستان به ICU با عنایت و لطفی که رهبر معظم انقلاب داشتند، در حال انجام است و با پیگیری های صورت گرفته توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه تا ۲۰ روز آینده تعداد ۱۰ تخت با تجهیزات کامل به تخت های ICU بیمارستان فارابی اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در جلسه روز گذشته در تهران تجهیز ۵۰ تخت ICU دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت، همچنین پتوسیکلوترون در استان که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بوجه ای از سوی سازمان مدیریت به دانشگاه‌ها اختصاص داده شده که برای تامین کارانه در نظر گرفته می شود و با استفاده از آن کارانه سال ۹۸ را به صورت کامل پرداخت خواهیم کرد. همچنین باید پیشنهادات اعضای کارگروه بررسی پرداختها مبتنی برعملکرد دانشگاه در این خصوص مطرح و بررسی شود.

دکتر مرادی افزود: در ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تعداد پنج هزار ماسک جهت توزیع در بیمارستانهای غیردانشگاهی به سهمیه دانشگاه اضافه شود ،همچنین مصوب ۱۰۰ هزار لیتر گازوییل با توجه به شرایط موجود خارج از ضوابط اداری تحویل گردد.

وی اظهار داشت: موافقت با جذب کمک پرستار در قالب نیروی شرکتی و جذب ۱۱۰ کارشناس فوریت ها با برگزاری آزمون همچنین ساخت سوله در بیمارستان فارابی از دیگر مصوبات ستاد استانی کرونا می باشد.

گفتنی است جانمایی سی تی اسکن بیمارستان گلستان و ارایه راهکارهای لازم در این خصوص نیز در نشست امروز ستاد مقابله با کرونای دانشگاه بررسی شد.


۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ۰۸:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید