اخبار

۱۰ میلیارد تومان برای تامین اکسیژن بیماران کرونا در کرمانشاه هزینه شد

۱۰ میلیارد تومان برای تامین اکسیژن بیماران کرونا در کرمانشاه هزینه شد

مدیرنظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به رشد چشمگیر مبتلایان به کووید ۱۹، گفت: مصرف اکسیژن به عنوان یکی از روش‌های اصلی درمان این بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزایش یافته و تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

دکتر « تورج شیرزادیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با آرزوی توفیق و سلامتی برای تمام دست‌اندرکاران حوزه درمان استان، بر لزوم نظارت روسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بر مصرف استاندارد اکسیژن تاکید و درخواست کرد ضمن آموزش مداوم به کادر درمان، بر مصرف اکسیژن در بیمارستان‌ها نظارت مستمر و دقیق داشته باشند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون اقدامات خوب و کم نظیری در دانشگاه برای تامین دستگاه مرکزی مولد اکسیژن و سایر منابع اکسیژن بیمارستانی از قبیل سیلندر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اما با افزایش چشمگیر بیماران بستری و بدون رعایت رژیم درست اکسیژن تراپی، به طور قطع با کمبود اکسیژن مواجه خواهیم شد. 

او با بابیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است، گفت: این در حالیست که هزینه‌های خرید دستگاه، سیلندر و شارژ آنها نیز مدام رو به افزایش است.‌

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: فلومترهای اکسیژن و سیستم‌های لوله‌کشی گازهای طبی بیمارستان‌ها باید مدام مورد پایش قرار گیرند. 

شیرزادیان افزود: براساس گایدلاین‌های سازمان بهداشت جهانی تنها درصد کمی از بیماران (درصدی از بیماران بستری در ICU) به حجم بالای اکسیژن نیاز دارند که این مهم در اسرع وقت به مراکز ابلاغ خواهد شد بنابراین توصیه می شود فلومترهای اکسیژن مدام مورد پایش قرار گیرد.‌

وی توضیح داد: بدون نظارت درست و مستمر بر شبکه مصرف و آموزش به کادر درمان، شاهد هدر رفتن بی رویه اکسیژن در شرایط کمتر بحرانی و کاهش میزان خلوص، فشار و فلو اکسیژن خواهیم بود که این امر برای بیماران با شرایط وخیم مساله ساز خواهد شد.

۱ مهر ۱۳۹۹ ۲۰:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید