اخبار

نزدیک به ۱۳هزار واکسن آنفلوآنزا تحویل استان کرمانشاه شده است

نزدیک به ۱۳هزار واکسن آنفلوآنزا تحویل استان کرمانشاه شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۷۰۰ عدد واکسن آنفلوآنزا برای توزیع تحویل استان شده است از آغاز توزیع این تعداد واکسن در میان گروه‌های هدف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «دکتر محمودرضا مرادی» روز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران افزود: ما به ۲ صورت اقدام به توزیع واکسن می‌کنیم؛ نخست توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی که به صورت رایگان بین کادر بهداشت و درمان استان، زنان باردار، بیماران خاص و مددجویان بهزیستی توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: در روش دوم توزیع، معاونت غذا و داروی دانشگاه واکسن را بین داروخانه‌های استان توزیع می‌کند و داروخانه‌ها نیز موظف به ارائه واکسن به افراد بالای ۶۵ سال و بر اساس کارت ملی هستند.

او در عین حال گفت: هنوز هیچ واکسنی تحویل معاونت غذا و دارو نشده است اما مسئولان وزارت بهداشت گفته اند تا پایان هفته یک محموله به استان تحویل می شود که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

دکتر مرادی با بیان اینکه هنوز واکسن آنفلوآنزا به معاونت غذا و دارو تحویل نشده است، گفت: گفته‌اند تا پایان هفته جاری یک محموله تحویل استان می‌شود که اگر این اتفاق بیفتد، واکسن بر اساس کارت ملی و فقط به افراد بالای ۶۵ سال داده می‌شود.

شیوع آنفلوآنزا امسال کمتر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیش بینی من این است که میزان شیوع آنفلوآنزا در سال جاری کمتر از سال گذشته خواهد بود زیرا در سال گذشته کسی از ماسک استفاده نمی کرد اما امسال استفاده شهروندان از ماسک و پرهیز از دست دادن و روبوسی، احتمال ابتلا به ویروس آنفلوآنزا را کمتر کرده است.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید